It will be a long day...

2009-10-17 @ 11:16:37
... today! Jobbar från 10-19... och då är det ju liksom kört att ens försöka göra något annat. Oh vad det känns bra att bli kallad för fröken... ;)

Idag var det ganska skönt ute, inte för kallt eller blåsigt och solen skiner vackert.

Den här helgen är den förlorade dottern lill Maran hemma... äntligen "efter jag vet inte hur lång tid"... varje gång hon ska vara hos mig är det något annat som dyker upp.
Jag förbannar verkligen den dagen då pappan flyttade till en annan kommun med dem... innan var allt så lätt. Då kunde de gå mellan oss när de kände för det. Nu är det mycket svårare eftersom lill Maran går i skola där... bussen kostar pengar och damen har fått nya bekantskaper.

Och när hon nu kommer till mig... så vill hon bara ut och träffa sina gamla kompisar! Och jag sitter där och är jätte-ego och vill umgås!

Igår skulle vi mysa... men det blev ingen vidare mys. Jag var så trött... hade ju varit uppe sen fem. Jag var den första som gick och la mig efter småbarnen. Till och med lill Fan var vaken när jag stöp i säng!

Gud vad det var skönt att krypa ner och lägga sig brevid lille Bror som hade somnat i min säng. Jag hade inte hjärta att flytta honom...

Apropå säng så måste jag definitivt köpa en ny... det är tyvärr "några" (läs busungar) som har roat sig med att hoppa sönder den nuvarande. De har liksom inte hoppat sönder den över en dag utan det har tagit ett antal år...

Nu ska jag ringa Prinsessan och påminna henne om att det är dags att göra sig i ordning för dansen...

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0