På kurs med Kurt...

2009-10-21 @ 18:29:52

... har jag inte varit idag... men väl på annan kurs!

Det var kul som omväxling...

Här är tyst och lugnt på jobbet... men det ringer som bara den. Hemma är det inte lika tyst och lugnt men jag längtar hem till Värstinnan. Tror hon har lite tråkigt!

Det är inte bara Värstinnan jag saknar utan även de andra barnen... helst småbarnen... sjukt mycket!
Jag känner själv att det är alldeles för långa dagar borta från dem...

Lille Bror är helt sjuk av mammasaknad varje dag jag kommer hem efter en lång dag.

Jag sitter ofta och tänker på hur långa arbetsdagar ett barn egentligen har... jag menar om föräldern arbetar heltid... det och så restiden... barnet har längre arbetsdagar än vad föräldrarna har.

Man pratar ofta om personalen på dagis och den bullernivå de får stå ut med... men inte så ofta om att barnen faktiskt också vistas i samma buller.

Vilka funderingar man har ibland...


Kommentarer
Postat av: illa

Kom och besök mig på jobbet - inget buller - superlugna dagar även med 23 barn men visst blir dagarnalånga för en del barn ändå.... Vuxnahar lagstadgad vecka på 40 timmar och en del barn har 55 timmars veckor/kram ila

2009-10-21 @ 22:14:26
URL: http://www.metrobloggen.se/twingela
Postat av: illa

Kom och besök mig på jobbet - inget buller - superlugna dagar även med 23 barn men visst blir dagarnalånga för en del barn ändå.... Vuxnahar lagstadgad vecka på 40 timmar och en del barn har 55 timmars veckor/kram ila

2009-10-21 @ 22:15:08
URL: http://www.metrobloggen.se/twingela
Postat av: Mimia

Ila: Buller...vet inte vad jag tänkte på! Jag menar ju naturligtvis ljudnivån...

2009-10-22 @ 09:39:28

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0