Trött i benen

2009-10-29 @ 23:51:20
Idag var jag på IKEA med Prinsen och lill Fan. Fick äntligen köpt min tamburmajor i smide... så nu står den där i hallen och ser glad ut...

Fick samtidigt chansen att titta på det skoskåp som jag ska köpa i slutet av nästa månad. Det såg bättre ut än vad jag väntat mig... så köpet blir definitivt av.

Som vanligt då man åker till IKEA (fast jag åker ju inte dit särskilt ofta... fram tills nu kanske vi har haft två tre saker i hemmet som är från ikea) blir det ofta mer i kassen än vad man från början tänkt sig... det blev det idag också!

Lill Fan köpte sig tre små kaktusar med tre små zinkkrukor till... de ska han ha i fönstret i sitt rum. Prinsen fick ett litet soffbord och badhanddukar av mamsen som inflyttningspresent.

Vi köpte också nya täcken och kuddar till tjejernas rum...

Sen blev det en del grejer till köket också... en wokpanna så att den "nakna kocken" kan laga sin mat utan problem imorgon, en ny kavel (det är ju snart dags för pepparkaksbak), förkläden till lill Fan och Prinsessan, en liten tesil... (som jag inte ska använda till att sila te i utan till att pudra florsocker på bakverk med)... en gammaldags saftflaska, och det viktigaste av allt... vi inhandlade 12 vinglas.

Då jag nästan aldrig någonsin dricker något i alkoholväg har jag inte heller några fina glas för dylik dryck hemma... och inte ska Värstinnan behöva skämmas på festen imorgon. För visst kan man väl servera bål i vinglas? Eller är jag helt ute och cyklar?

Jag är totalt värdelös på sånt där...

Mitt i allt shoppande tog vi en paus och drack kaffe och åt äpplepaj med vaniljsås i cafeterian... lill Fan valde ikeas Prinsessbakelse istället.

Efter IKEA-besöket ville Prinsen åka hem för att duscha och byta kläder då han kom och hämtad oss direkt efter jobbet. Och så ville han lämna sitt nya bord och handdukarna där hemma också...

På vägen hem till honom stannade vi för att tvätta bilen! Grabbarna var alldeles iskalla när de till slut kom in i bilen igen... och där satt jag och hade det så varmt och gott.
Prinsens lägenhet var jättemysig! Det var mitt första besök där... har inte blivit att jag hälsat på ännu då det har varit mycket jobb och jag tycker att platsen är väldigt avsides. Han har liksom flyttat bort från stan...

På väg hem stannade vi till hos hans pappa för att lämna en sak, deras hus hade jag inte heller sett innan och det var också jättefint. Fast jag tycker att platsen känns helt fel...

Väl hemma igen var det en massa att packa upp för vi slank även in på Willys och handlade det sista till festen.

Småbarnen sov redan och Värstinnan och Prinsessan hade städat så fint!

Nu ska jag göra tårtorna och sen blir det nog sängen...

Vet ni vad... jag längtar faktiskt redan efter nästa tur till IKEA... såg en massa saker som jag ska köpa till lill Prinsessans lilla rum.

Vem vet kanske drömmer jag om IKEA inatt!

Kommentarer
Postat av: Tord

Meeeh! Har du inget vettigare att drömma om än IKEA?

Jösses, anoda o anfäktar.

Nåväl - drömmar är hitintills fria och ännu ej involverade i något EU-föredrag, så det gäller att passa på innan herrarna och damerna i Bryssel får för sig något annat. S

Skrattade gott och högt åt din inlägg i min blogg. Härlig humor har du iaf, trots dina drömmars val.

2009-10-30 @ 11:27:09
Postat av: MiaMaria

Hejsan!



Tack för titten hos mig...och vilka vackra barn du har....



Mina bollar gör jag så här....först så änvänder jag mig av hönsnät som jag fixar till rund...sedan är det bara att börja bygga med mossa o tunn bindtråd...enkelt o vackert....jag använde mig av min gamla mossboll som jag bara byggde på i år gick också bra.....



Ha en skön helg!

MiaMaria

Postat av: Sara - En dalkulla i Österrike

Ojj vad knasig din framsida på bloggen ser ut :S



SV. Haha ja vi tyckte också de var en liten rolig idé och många verkar hänga på så :D

2009-11-06 @ 16:47:23
URL: http://candis.se

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0