Barnprogram

2009-09-30 @ 10:18:43
Satt precis och tittade på barnkanalen med lill Prinsessan och lille Bror och där var det ett program där en kvinna klippte pälsen av en kanin, stackare vad den såg ut efteråt. Tur att det växer ut igen...

Sen tog hon pälsen och satte sig vid spinnrocken och spann ett fint garn, som hon sen gav till en liten flicka som virkade en liten katt av det. Ett jättefint gosedjur!

Man kanske skulle ta och skaffa sig ett par kaniner och en spinnrock... och sen skulle hela familjen ha goa raggsockar, mössor och vantar.

Nej... men det var ett fint program som visade barnen att man faktiskt kan ha nytta av djuren också... och att det faktiskt var så här folk gjorde förr i tiden.

Ser mig förtvivlat runt omkring och undrar vart jag ska börja...

Idag har förresten den lokala secondhandbutiken öppet, kanske ska dit och införskaffa mig den där tamburmajoren jag ska ha i hallen... sist jag var där stod där inte mindre än 4 exemplar... dock ingen i smide som jag egentligen vill ha. Men jag får väl vackert välja en av de som fanns där och sen sprutmåla den svart och så får den vara ställföreträdare tills dess att jag finner vad jag söker.

Är sugen på en kopp kaffe, men jag har ingen mjölk så det får vara...

Kommentarer
Postat av: Katarina

Såg det oxå, Philip säger lite ar: Inte göra så, han fryser... För vacker som sagt vad var inte kaninen efteråt. Men samtidigt var det smart att visa vad man kan göra med den hår/päls.

2009-09-30 @ 10:56:06
URL: http://ina73.blogspot.com
Postat av: Karin

sv; Tack!:D Fin blogg du har :)

2009-09-30 @ 10:56:17
URL: http://kkarinhaglund.blogg.se/
Postat av: SveaMys

Här låter vi kaninernas päls vara. Jag kan varken spinna eller sticka :)



Tror de behöver sin päls nu under höst och vinter. Men visst på sommaren behöver de nog bli av med lite päls.



2009-09-30 @ 16:57:52
URL: http://sveamys.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0