Colan slank ner...

2009-09-28 @ 09:56:58
... till slut!

Ett tag funderade jag på att ge den till T... en arbetskamrat. Han hade förtjänat den... han hjälpte mig att lösa ett problem med en bokning.

Men så nästan innan det var dags att sluta så blev jag plötsligt sugen på lite cola...

Idag har vi inget varmvatten mellan halv 9 på morgonen och halv 9 på kvällen... men så länge det finns vatten överhuvudtaget i kranen så klarar man sig ju bra.

Idag har jag betalat alla räkningar... och jag är glad! För första gången på flera flera år har jag mer än bara en liten liten summa kvar till mat. Och då har jag ändå slösat... köpt skor, kläder, saker till hallen, byråerna och betalat barnens dans.

Och de kommande månaderna kommer att bli ungefär likadana... jag myser! När man är van att leva snålt, blir det lyxigt som f-n när man får lite extra. Fast egentligen är det inte mycket pengar jag fått in... det är säkert fortfarande under eller precis på snäppet existensminimum... men när man är van att leva på luft så är det guld och gröna skogar!

Nej, nu ska jag titta runt bland mina "bloggisar" och sen ska jag ta tag i penseln och fortsätta med hallen...

Måste bara sysselsätta småbarnen med något först!

Kommentarer
Postat av: ila

JAg gläder mig med dig -det är du värd/kram ila

2009-09-29 @ 19:38:17
URL: http://www.metrobloggen.se/twingela

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0