Fredagsnöje...

2009-09-05 @ 09:29:44
Igår kväll satt jag bänkad i köket och målade...


    

Jag började med en jullykta och fortsatte sen med en lykta som faktiskt är min "första beställning". Den skulle vara utan färger...

Jag valde då att använda bara svart, vitt och grått. Det blir lite pyssel när man ska sitta där och komma på ett motiv...

    
           (Hoppas det duger Ila?)

Man sitter där och kladdar och kladdar på ett papper och är på väg att ge upp ... då det plötsligt bara ploppar upp en bild i huvudet av det man ska göra...
Man tittar på kladdpappret och ser att det inte liknar något utav det man kladdat ner innan. Men det är väl så det ska vara...

Man ska inte känna sig tvingad, pressad eller omotiverad...  det ska liksom bara komma! Då blir det roligare och oftast blir resultatet bättre...

Nä, nu ska här rustas för bröllop ... nej jag menar kalas!











Kommentarer
Postat av: Nina

Hej, har läst ifatt lite..tänk vad stor bebben blivit. Han är ingen bebbe längre så söt och go ser han ut. Vilka fina glas du har målat du är verkligen duktig! Ha en fin lördag! Kram från mig!

2009-09-05 @ 10:36:24
Postat av: ila

Men darling så vacker -tänkte länka dina fina alster till min sida - men måste vänta till på måndag då hon som skall få glaset läser min blogg/krma och bästa lördagen till dig/Ila

2009-09-05 @ 10:48:58
URL: http://www.metrobloggen.se/twingela
Postat av: Ingela

Men så duktig du är!! Så fina! :)



Om du vill sälja dina alster på nätet har jag precis startat en liten konstbod på nätet. Kika gärna www.konstboden.se Sidan är under uppbyggnad så allt är inte riktigt på plats ännu. men snart.. :)



kram och ha en underbar helg!!!

2009-09-05 @ 13:51:08
URL: http://mammabloggen.com
Postat av: ila

Kikar bara in och säger godnatt - du ligger väl och läser Flickan som lekte med elden...Kram ila

2009-09-06 @ 02:00:34
URL: http://www.metrobloggen.se/twingela

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0