Höstfint

2009-09-10 @ 09:04:46
Det är så mysigt när hösten kommer... alla vackra färger! Det är verkligen min årstid... färgmässigt.

Man får lov (eller ja... det är ju alltid fritt fram, men mysigare under hösten) att kura ihop sig i soffan med en mjuk och varm filt, en god bok eller fin film (Dagboken eller kanske Höstlegender), en kopp med gott te och så en massa tända ljus...

Mmmm... njutning!

Att strosa runt i stilla mak bland alla nerfallna löv... höra hur de prasslar och frasar när man går i dem. Alla småbarn (hm... läs jag) gillar att leka bland löven... (om det är torrt på marken), man kan rulla sig i dem, man kan kasta runt dem...

Fina lyktor att höstdekorera...

    

Jag tänkte ju dekorera med olika små pumpor på balkongen, se vad fint det kan bli att ha dem även inomhus...

    

Men jäklar vad dyra de är... i alla fall om man vill köpa dem i blomsteraffären!

Något vi också alltid gör på hösten, en tradition som maken har släpat med sig hemifrån... är att vi rostar kastanjer... ljuvligt gott!

Det är nästan så att jag blir lite sentimental... och vill att hösten ska slå till på riktigt med en gång. Men nej... så snabbt behöver det inte gå.

Låt oss istället få njuta av lite sensommar...

Kommentarer
Postat av: Kurran

Förra året köpte jag pumpor på ICA Maxi. Det var billigt. Både prydnadspumpor och vanliga. :)

2009-09-11 @ 23:25:20
Postat av: Mimia

Kurran: Tack för det tipset! Då ska jag ta mig en titt där... :)

2009-09-12 @ 09:11:08

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0