Inga pengar i min pung...

2009-09-08 @ 09:44:32
... men jag har en önskan om att köpa ljung!

Till balkongen...

Det börjar se lite magert och klent ut bland växtligheten på balkongen nu. Dags för lite höstpynt...

Ska byta ut mina glaslyktor med sand och snäckor mot lite robustare lyktor, ut med en par plädar att värma sig med och ... varför inte ett par kvistar rönnbär och ekollon i en kruka. Kanske kan man även dekorera med lite olika pumpor i olika storlekar...

Har redan köpt ett par höstastrar som ser fina ut i balkonglådan tillsammans med murgrönan... blir nog ett par astrar till och så LJUNG...

Har man bara krukor som tål frost så skulle man kunna ha det fint på balkongen året runt... förutom då den blir insnöad då då!

Ljung är vackert! 


    

Ljung är den vanligaste växten i både krukor och balkonglådor så här års. Välj mellan den vanliga dekorationsljungen och den fleråriga höstljungen. Höstljungen växer vild i skog och mark. Odlad finns den i flera färger och har ett sprödare växtsätt än dekorationsljungen. Båda sorterna håller längre om de skyddas från regn och rusk under tak.

Dekorationsljungen kommer i år i nya färger, lite ljusare än de vi är vana att se. En ljuvt rosa ljung heter Astrid Lindgren. Den fleråriga ljungen finns dessutom infärgad i gult och blått. Kul för den som vill prova något annorlunda...


         
                    (bilderna är lånade från Hem och Trädgård)


Kommentarer
Postat av: ila

Vilka vackra bilder - ljung är jättefint -men vad Du gör ta inte in det - skrocken säger att om man tar in ljung så tar man in döden - huga /kram ila

2009-09-08 @ 10:47:33
URL: http://www.metrobloggen.se/twingela
Postat av: Mimia

Ila: Lugn det är endast för balkongen!

2009-09-08 @ 11:22:14
Postat av: Sanne - bloggdesigner

Designutlottning pågår just nu. Välkommen att delta!

2009-09-08 @ 11:58:16
URL: http://sannelovesjoel.blogg.se/
Postat av: malin

Å, inspirerande! Ska köpa ljung till min kala stackars ute kruka.



Jag ska börja på den oxå har jag tänkt, den ligger framlagd min Flickan som lekte med elden. :)



Kram Ma

2009-09-08 @ 15:35:48
URL: http://wahlshalsobar.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0