Mol allena

2009-09-22 @ 22:59:27
Nu sitter jag här alldeles ensam... Värstinnan åkte till the Man efter baletten. Det är så tyst hemma utan henne. Småbarnen har sovit länge nu...

Prinsen var här och åt middag idag... det blev Moussaka med tsatziki till. Den rätten har stått på vårt bord ganska så ofta den senaste tiden. Det är en av maträtter lill Fan gillar... och jag som mamma vill ju gärna att han äter sig mätt åtminstone någon dag i veckan.

Jag tycker att Moussaka är jättegott, det är klart en av mina favoriter! Lätt att laga, går relativt snabbt och det räcker till många.

I morgon har skolbarnen bolldag... då ska det spelas olika bollspel hela dagen lång.

Lill Fan verkar ha skött sig som han ska i skolan. Jag har i alla fall inte fått några telefonsamtal från vare sig lärare eller rektor och inte har de skrivit något i skoldagboken heller som de brukar göra annars. Det ser jag som ett gott tecken! Han kanske har mognat lite den lille sjuvern...

Nu har jag suttit här och ätit oskalade jordnötter medans jag har skrivit och nu är hela bordet fullt med små små tunna bruna skal... ni vet de där som sitter på själva nöten. De smulas liksom sönder när man skalar nöten och flyger iväg ut över bordet även om man siktar på skräpkorgen.

Dags att nana kudden! I morgon blir det upp tidigt...

Kommentarer
Postat av: Micke

Tackar för detta...Alltid roligt och värmande när ens bilder uppskattas :) Önskar dig en riktigt God Natt

2009-09-22 @ 23:06:41
URL: http://tomten.bloggagratis.se

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0