Ännu en vecka till ända...

2010-04-18 @ 21:30:44
... och jag funderar starkt på att gå och påanmäla min a-kassa igen!

Jag har bara jobbat 3 dagar den här månaden... och de pengarna kommer man inte långt på. Pratade med en av tjejerna på jobbet som är i samma situation. Hon håller på att starta upp sitt eget företag... hon är coach! Hon har precis tyckt som jag... att det här jobbet är jättebra att ha om man får jobba i alla fall halvtid under en månad, för även om det är knappt så kan man klara sig. Och sen kan man då ägna resten av tiden till sitt eget...

Men som det är nu... när en massa folk har kommit tillbaka från sjukskrivningar och föräldraledigheter, plus att de då också har anställt 3 personer från andra förvaltningar... ja då blir det inte så mycket jobb över till oss!

Nu är jag inte alls lika stolt över mig själv för att jag tackade nej till vikariat... jag trodde i min enfald att det skulle fortsätta att ramla in jobb som tidigare... men buhu fick jag!

Behöver någon som ser till att jag tar mig i kragen och sätter lite spurt...

Något som är bra är att jag i alla fall har nästan hälften av a-kassedagarna kvar! Det är inte dåligt... jag har ju dock varit arbetslös sen innan lille Bror föddes och han fyller snart 3 år. Inte en endaste gång har jag behövt fylla på mina dagar...

Kommentarer
Postat av: nella

Hej!

Har du, eller vet du någon, som har erfarenhet av Naturdiet? Tänkte börja med det, men vill inte tro på folk som skriver på dv. internetsajter att de har gått ner 18kg på två veckor osv.. Vill prata med någon som man vet är en vanlig person, och inte någon försäljare av något slag. Hoppas du förstår vad jag menar, haha :)

2010-04-19 @ 10:43:22
URL: http://nellishen.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: Okej, tack så mycket för hjälpen :)



Nja, jag är väl inte i riskzonen på det sättet, men jag mår inte bra psykiskt av att jag har gått upp. Så jag ska bara testa max två veckor är det tänkt. Med mamma & pappas godkännande (av någon konstig anledning). De brukar vara emot sånt, men nu har jag fått tillstånd att testa så varför inte :)



Tack igen för informationen, kul att det faktiskt finns såna som känner till det :D

2010-04-19 @ 11:16:09
Postat av: nella

/nella :)

2010-04-19 @ 11:16:18
URL: http://nellishen.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0