Dagen då skattkistan blir...

2010-04-20 @ 10:07:07
... påfylld är en glädjens dag!

Förut tog alltid mina pengar slut... ungefär en och en halv vecka till två veckor in i den nya månaden... sen så skulle vi leva på luft.

Nu räcker pengarna fram till det blir påfyllning igen... men ändå blir dagen då skattkistan fylls på en glädjens dag.

En dag då man unnar sig något... struntar i att laga mat och går ut och äter eller beställer hem något. Man fyller kylen med något extra gott... något som man kanske inte brukar köpa vanligtvis.

Jag laddar på min och ungarnas mobiler... köper något klädesplagg till barnen och kanske en ny film.

Konstigt att den här dagen har blivit barnbidragsdagen och inte lönedagen... då man ju får in mer pengar!

Den kanske har fått betydelsen "extra glad dag" just för mig ... eftersom jag brukade ha varit utan pengar ett tag då.

Idag ska jag köpa nya skor till lill Fan... (trots att jag köpte två par nya skor till honom förra månaden)... då det redan är hål i de han har.

Gissa hur mycket det kostar att hyra en bil i Göteborg och köra till Frankfurt med den och sen lämna den hos uthyrningskontoret där?

Kommentarer
Postat av: Ingela

Skönt när man an unna sig något extra! :)



Kramar!

2010-04-20 @ 10:31:00
URL: http://trebarnslandet.se
Postat av: only me

jo den känslan känner jag igen =) fast tyvärr tar ju mina pengar fortfarande slut för fort hehe men det kommer en dag då även mina ska räcka alla veckorna ;)



kram

2010-04-20 @ 10:41:41
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974
Postat av: 2barnspappan

Märkligt fenomen det där. Att grabbar sliter ut sina skor fort.

Ibland undrar jag vad dom gör!



Kram

2010-04-20 @ 16:40:35
URL: http://brevetsomaldrigkomfram.blogg.se/
Postat av: Lotta

Sitter här och skrattar för mig själv när jag läser om just pojkar och skor. Mina söner har varit skofabrikörens mardröm. Jag har helt enkelt lämnat skorna tillbaka i affären om de inte hållit.De ska ju klara tuffa tag minst en månad innan sömmar och sula lossnar. Jag har alltid fått nya skor när jag kommit och klagat. De ska inte sälja skor om de håller för lite pojbus. Det var bara en gång på maxi som damen ifrågasatte mitt återlämnade, hon menar på att sonen spelat fotboll i sina gympaskor. Jag undrade ju naturligtvis vad de hade den informationen där det stod att det inte gick att spela fotboll i deras gympaskor. Jag fick ett par nya.

:-)

2010-04-20 @ 23:09:24
URL: http://tankarombilder.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0