En trevlig kväll...

2010-04-06 @ 15:12:16
... det hade vi igår kväll med barnens kusin som är på tio dagars besök i Sverige! Han bor i vanliga fall här...



... i Innsbruck i Österrike.

Som vi har väntat på att han ska komma... småbarnen kommer inte ihåg honom från när vi var i Jordanien, så för dem var det väldigt spännande. Det är så kul att se dem... de försöker ivrigt att prata och göra sig förstådda. Kusinen pratar arabiska, engelska och tyska med dem... han försöker sig även på lite svenska... han är en sån där språkbegåvning. Det fastnar snabbt!
Barnen förstår vad han säger på arabiska men de kan inte prata, utan svarar bara med väldigt enkla fraser.
Lill Prinsessan struntar i om han inte förstår hon pratar på för fullt... enbart svenska och det verkar som att de redan har fått en bra kontakt!

Lill Fan pratar engelska och lägger in arabiska ord här och där... Prinsessan säger inte mycket och lille Bror bara stoppar fingrarna i munnen och gömmer sig bakom mig.

Hela kvällen skrattade vi och frukosten gick också i glädjens tecken... så kul med lite liv och omväxling!

Kusinen och jag har alltid haft bra kontakt, han var min bästis i Jordanien, han brukade ta med mig ut på stan på kvällarna då maken var upptagen med sina kompisar... för inte skulle jag sitta ensam hemma och ha tråkigt. Vi brukar chatta på msn eller facebook... han är fruktansvärt olik sina släktingar i sättet.

Ikväll blir det god mat...

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0