Etiketter, reklamblad och skor...

2010-04-21 @ 01:01:37
Det är vad jag har sysselsatt mig med idag...

Hela förmiddagen gick åt till att designa... reklamblad och etiketter (som ska sitta på små flaskor)... som en kul grej designade jag också ett par t-shirtar och ett par tygväskor som jag ska använda när jag jobbar. Väskorna blir grymt bra till mina pärmar och kompendium.

När då min lilla barnvakt Prinsessan kom hem från skolan så smög jag och lill Prinsessan oss iväg ner till torget
Prinsessan passade då lille Bror som sov middag...

Lill Fan var fortfarande i skolan. Lill Prinsessan och jag var först och storhandlade sen på hemvägen slank vi in i skoaffären... det blev skor både till skomarodören, Prinsessan och lill Prinsessan.

Lill Prinsessan blev kär i ett par skor som jag inte alls ville köpa... men hon var bestämd och envis... gissa om hon gick därifrån med ett stort leende på läpparna?



Föremålet för hennes förälskelse var denna silversko med en liten lila rosett längst fram...

Väl hemma igen var det matdags... the kids ville äta pizza ... så då blev det så!

Sen parkerade vi oss... jag, lill Fan och Prinsessan... vid köksbordet och så var det dags för läxläsning. Båda två hade matte och engelska! Det märks att de börjar bli trötta på skolan nu... det är ett evigt tjatande nu om de har läxor eller inte och huruvida de ska göra dem eller ej.

Så från och med nu får det bli gemensamma läxläsningssessioner i köket... under sträng uppsikt!

Den senare delen av kvällen har jag tillbringat här framför datorn i lugn och ro... med fyra sussande änglar nedbäddade i sina sängar. Har spejat på andras hemsidor... kollat upplägg och priser... och även hittat en utbildning till som jag vill gå... också som komplement. Den ges i slutet av oktober... hoppas inte att den krockar med den kurs som jag redan är inställd på att gå till hösten. Dessvärre är jag nästan säker på att den här nya kursen krockar med den konferens i London som jag hade tänkt att åka på...

Där blir det väl till att tänka över vad som är mest gynnsamt för mig själv.

Alldeles precis just nu slog det ner ännu en blixt i mitt huvud... och jag kom på en sak till som jag måste kolla upp... så jag säger arrivederci för idag!

Natti!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej !!

Mysiga skor,fòrstår att hon ville ha dem !!

Min dotter var helt galen i den typen av ballerinas för nåt år sedan....

Låter intressant med kurser och grejer och kreativ är du också WOW !!

Jag måste säga att jag blev alldeles rörd att läsa dina ord inne hos mig......lilla jag, som en inredningstidning jiiiises...TACK !!

Jag kommer att göra nåt inlägg till och sedan nåt då och då, men mer blir det inte, jag har nog redan bestämt mig, främst för att det tar alldeles förmycket tid....tid jag nu måste lägga på annat....'kanske kan det hända att jag börjar igen till hösten, om jag kommer att jobba med inredning då, vi får se, men blogga om nåt annat, som någon föreslog, nja, det är inte riktigt min grej....

Bloggen får stå kvar, ja tänker inte radera ut den som jag gjorde med min första....

Ha en trevlig vecka,

Kram,

Monica

2010-04-21 @ 08:31:49
URL: http://foodandinteriors.blogspot.com
Postat av: Pippi

Tänk vilken makt de där liven har över en, som får en att köpa skor och annat trots man själv inte gillar dem. Känner så väl igen mig.



Tack för kommentar hos mig!

2010-04-21 @ 09:08:25
URL: http://pippibears.se
Postat av: Sara ~ Candis

SV. Nej gör ingenting på min design. Den funkar hos mig både i IE och Firefox och även hos min lillasyster :S

Tack detsamma, kram.

2010-04-21 @ 09:22:33
URL: http://candis.se
Postat av: Daniel

Så kreativ du e!!



Å så fina glittriga skor!!!

2010-04-21 @ 09:41:22
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0