Idag ska vi tala om sport

2010-04-04 @ 18:04:29
Jag är inte särskilt intresserad av sport...

Jag har aldrig direkt fastnat för någon sport... när jag var ung var jag med i en friidrottsklubb, jag sprang och tävlade bland annat i häcklöpning och jag var hela tiden vettskrämd. Jag sprang fort och hoppade bra men jag var som sagt vettskrämd... som att jag sprang med en revolver i ryggen!

Usch nej... det slutade vi med!

Jag var i min ungdom också med i skytteklubben... det var däremot jättekul och det tycker jag fortfarande om, fast jag inte sysslar med det längre. Fast det är alltid kul att skjuta lite.

På rasterna och fritiden blev det förstås mycket fotboll, det var jag bra på... för jag spelade bara med killar! Då fick man lära sig att tacklas... Nu förtiden står jag ut med att titta på lite fotbollsmatcher då och då... men det är inget jag suktar efter... om inte det är VM eller något sånt och Brasilien är med och spelar, då sitter jag som fängslad.

När jag blev lite äldre var det basket, simning och jazzdans som tog över... 
Basket höll jag på med fram tills jag var ungefär 38 år... inte i något lag utan jag spelade med barnen och maken. Kommer ihåg när de stora barnen var små... då var vi ett gäng mammor som spelade basket på kvällarna.
Men nu är jag nog lite för gammal för att springa runt och kasta en boll i en korg!
Dans var kul... och det är det väl fortfarande... om de håller mig inlåst i ett rum där ingen ser mig!

Simning är väl det jag gillat mest  att utöva och fortfarande gillar, men inte har tid till... samt att promenera då!

Sport på TV blir då enstaka fotbolls och basketmatcher, boxning ( fast bäst är ju Rockyfilmerna, för där vet man att det är på låtsas) och så MMA... MMA är relativt nytt på TV men det är något jag gillar! Och det ser jag ofta på... och nu kanske det snart finns en anledning till att titta på det ännu oftare... hoppas jag! ;)

Nää... sport är inte min grej!

Kommentarer
Postat av: Fredrik Eriksson

Sport är kul på många sätt och vis och är inte direkt kopplat till idrott för mig. Men sport på TV intresserar mig mest när det är OS eller VM (och då främst fotboll).

2010-04-05 @ 21:41:50
URL: http://www.londonportalen.se/sport/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0