Jag har en massa...

2010-04-27 @ 13:33:24
... saker som jag skulle vilja göra! Som jag varken har råd, tid eller plats för att göra...

Men i mitt inre har jag tanken att NÅGON gång så ska de här sakerna ske... det är aldrig försent och sker det inte i detta livet så sker det i nästa... för det tror jag... att vi går vidare!

Tänk om man inte hade behövt jobba och skaffa pengar till allt som man behöver för att överleva... tänk om man hade varit fri att nyttja sina dagar precis som man ville...

Springa naken med blommor i sitt hår, rulla sig på ängen... äta med fingrarna och måla tavlor, dreja krukor,skapa skulpturer, föda upp höns och får... och bara ta dagen som den kommer!

Det hade varit något det...

Ett par bilder av Renoir (fransk impressionist, vars tavlar jag tycker mycket om ... han målar lite grumligt men det är kul att man känner igen personerna som gestaltar i hans tavlor från tavla till tavla...) får illustrera det här inlägget:


      
      
    

Idag har jag fått idén till ett par blogginlägg som kommer att dyka upp här snart. Och de handlar inte om mitt framtida hippieliv utan om olika konstformer... vad som är konst för mig

Så var på alerten!


Kommentarer
Postat av: only me

låter som en trevlig fantasi...

hade varit underbart att slippa slita för att få saker att gå ihop bara men men... som sagt man kanske får lön för mödan senare =)

2010-04-28 @ 09:39:50
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974
Postat av: 2barnspappan

Samma här...

Har massor med idéer som ligger och skräpar, som bara väntar på att bli förverkligade.

Men pengar och tid räcker inte till. Och just nu finns det ingen motivation heller.



Jag hoppas ni har rätt, du och regnnatt!

Önskar dig en underbar dag.

Kram

2010-04-28 @ 11:51:28
URL: http://brevetsomaldrigkomfram.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0