Regnet faller inte sakta...

2010-04-01 @ 22:14:18
... det bara forsar ner!

Prinsen hämtade mig efter jobbet idag... och då... när jag väntade på honom, han var sen för han skulle lämna av Divan någonstans på vägen... fick jag erfara hur mycket det verkligen regnade.

Vi stannade till på ICA på vägen hem och köpte lite mys... naturgodis, cider, baguetter och övriga ingredienser för att göra goda baguettmackor med tonfiskröra i.
Prinsen ska sova över här idag... det var så längesen sist! Vi ska mysa och se på film...

Jag jobbade ju kväll idag... och cheferna var fortfarande kvar på jobbet när jag kom dit. Frågade om det fanns något jobb för nästa vecka... men nej... fick svaret att jag kunde ju hoppas på att det var någon som blev sjuk!

Känns lite konstigt att efter ha jobbat så mycket... heltid nästan hela tiden... och nu plötsligt få 5-10 timmar på en vecka. Knepigt men jag förstår ju också varför... jag tackade ju nej till vikariatet och får väl skylla mig själv.

Tre av de timanställda började den här veckan på sin vik och veckan innan började 3 stycken som jobbat på andra förvaltningar i stan innan. Och nästa vecka kommer 3 personer tillbaka ifrån föräldraledighet och sjukskrivning...

Klart att det inte finns lika mycket timmar att få längre! Men jag är nöjd om jag får ihop pengar för en halvtid varje månad... då klarar jag mig bra!

Nu har mina ägg kokat färdigt så nu är det dags att göra mackorna...

Imorgon förmiddag kommer de med bokhyllan! Spännande...

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0