Sicka ena ungar...

2010-04-09 @ 22:10:33
Fy vad arger jag är på dem!

De där två skolbarnen...

Ikväll är vi ensamma hemma, kusinen är på vift med sin morbror... skolbarnen var inne och käkade middag och sen stack de ut till sina kompisar igen.

Småbarnen och jag hade lekte lite och fixade det sista på tvätten... japp vi har tvättat idag med... sen åt de lite kvällsmat, tittade på tv en stund och så somnade de.

Jag hade sagt till ungarna att de fick lov att vara ute en liten stund till... när klockan var strax innan nio hade de inte kommit in ännu. Då begav jag mig ut på vandring för att hitta dem...

Kusligt men nödvändigt att lämna de två små sovande ensamma hemma... letade på alla tänkbara platser men inga barn! Ibland undrar jag verkligen hur de är funtade... när de vet att de absolut inte får lov att vara ute längre än till att det börjar mörkna lite, helst innan.

De är båda så stora att de också skulle kunna komma på den briljanta idén att ringa hem... eller?

Man blir ju nästan lite smått desperat när man går där och letar efter dem och inte hittar dem någonstans... helt svart ute och inga människor någonstans. Kom på att jag kunde gå och knacka på hos en ganska så ny kompis till dem båda... gjorde det ... och där var de, och hade varit jättelänge.

Fick lov att jaga dem lite...

Nu ska vi mysa och se på film... sen blir det sängen för dem och kanske lite plugg för mamman.

Har bestämt att de har utegångsförbud imorgon...


Kommentarer
Postat av: vilsen

utegångsförbud är faktiskt straff för föräldern, har du inte lärt dig sånt? ;)...

Ungar! Tack gode Gud att mina är vuxna!

Ha en skön dag vännen <3

2010-04-10 @ 07:22:32
URL: http://vilsen-vilsen.blogspot.com/
Postat av: Mimia

Vilsen: Jaha är det det det är?! Då förstår jag plötsligt varför det är så smärtsamt att ha dem inne... nej ut med dem då!

Inget lördagsgodis istället! Haha!

2010-04-10 @ 10:57:25
Postat av: Nina/habibty

Tack för din kommentar hos mig! Jag tycker det är bra att vem som helst kan kommentara på Amelia bloggen numera. Jag är nyfiken på dit projekt som du hintar om..:) Ha nu en fin lördag! Kram!!

2010-04-10 @ 15:34:11

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0