Söndag förmiddag och solen är tillbaka...

2010-04-18 @ 11:26:26
... det är bra! Men det blåser ju fortfarande så mycket... fast det brukar ofta vara positivt när det blåser mycket... betyder att det är väderändring på gång. Kanske är det den riktiga värmen som kommer!

Gårdagen var lång, tråkig och långsam... för att fördriva tiden satt jag och pillade/lekte med en sommardesign. Väntade ett tag på Prinsen och Divan för de hade sagt att de eventuellt skulle komma och äta, men de ändrade sig och kom inte.

I början av kvällen gick jag och Prinsessan ut för att handla lördagsgodis på ica... vi stod i godan ro och tittade på kalsonger med spiderman på... till lille Bror när vi plötsligt såg Prinsen. Han gömde sig bakom en massa varor och plötsligt hoppade han upp... strax därefter kom både Divan och Värstinnan insläntrandes.

Det blev puss&kramkalas mitt på ica...

En vakt kom flinandes och skulle gå förbi oss... när Värstinnan såg honom ryckte hon snabbt till sig två tröjor och låtsades att hon tog dem från mig och sa högt... "Nämen mamma varför har du de här innanför jackan... fy skäms på sig! Och jag kontrade med: "Lilla gumman det där är inte allt... se då vad jag har innan för jackan!

Vakten skrattade högt och fortsatte sin promenad...

Mina vackra ungar skulle på fest i närheten och hade lite bråttom så de sprang ifrån oss och lämnade oss där alldeles ensamma på stora Ica.

Väl hemma igen... så skulle det då bli lördagsmys! Men två barn hade redan somnat och de andra två plus mamman var också så trötta så det blev inte en sån lång stund vi satt i soffan...

Vi gick och la oss istället!

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0