Underbara morgon...

2010-04-24 @ 10:04:13
... solen värmer in genom fönstret, det känns så varmt och gott, men när man går ut så är det inte alls samma härliga känsla!

Här har vi redan klarat av en god hummusfrukost... ungarna blir överlyckliga varje gång det serveras något annat än bara vanlig frukost.

Pratade med lill Fan via datorn för en stund sen... han är ensam vaken hemma hos storebror, både Prinsen, Divan och D sover fortfarande. Men det tycker han nog är skönt... han kan sitta och spela Habbo i lugn och ro utan syskon som sliter och drar i honom eller att någon tjatar om att få ta över datorn.

I eftermiddag ska Prinsessan på tebjudning hemma hos en klasskamrat... vi ska strax gå ut och handla lite gott te som hon kan ta med sig. Tjejerna har blivit riktiga tekärringar!
Lill Fan ska på disco ikväll... en av hans kompisar fyller 8. Ungen behöver nya byxor... få se om jag hittar några tuffa när vi är ute.

Jag behöver storhandla... men känner att mina armar och axlar inte klarar av den bördan just nu... få se om kanske Prinsen har tid att följa med mig. Då går det ju alldeles utmärkt! Det är aningen tomt i alla skåp just nu... förra månaden blev det ingen storhandling utan jag har gått och burit hem saker nästan varenda dag.

Måste rycka upp mig och fixa lite hemma också... tex måla kökssoffan... färgen står ju där så fint och väntar! Mitt sovrum behöver en liten dust med penseln... och kanske en fin tapet på en fondvägg. Ny säng ska ju inhandlas snarast... och då kan man ju lika gärna passa på att göra om lite också!
Vardagsrummets väggar... det där är knivigt... vet vilken färg jag ska ha på väggarna... men den vägg där jag vill ha tapet är svårare. Är så osäker på vad som blir bäst!

Jag vet ju hur jag vill ha det... det svåra är att hitta rätt tapet. Jag får väl utvidga mitt tapetletande... Prinsen och jag får väl helt enkelt ta oss en tapetdag och åka runt till varenda ställe och titta.

Nu är det i alla fall dags för lite städ innan utgång...

Ha en bra lördag!

Kommentarer
Postat av: Mysims3 - stæsj til sims 2-3:)

Sv: Tusen takk for at du synes det, jada du må bare vise din datter denne siden. Jeg er bare kjempe fornøyd med at folk liker det jeg gjør. Og sammtidigt så er dette jo bare morro:)

2010-04-24 @ 14:06:27
URL: http://mysims3.blogg.no
Postat av: 2barnspappan

Skönt för dom så att få en stund för sig själva, utan att syskon tjatar på dom.

Vet hur det är här hemma när lillprins bus sitter vid datorn och storasyster står och tjatar.



Ha en fin lördag.

Kram

2010-04-24 @ 14:33:05
URL: http://brevetsomaldrigkomfram.blogg.se/
Postat av: Sandra af Munkakvarn

Mimia: Åh herregud! Det var sannerligen inte igår! Klart jag kommer ihåg. Jag kände mig så stor som fick passa barn haha. Åtta barn var inte illa. Hur gamla är de nu? Bor du kvar i Partille?



Kramis!

2010-04-24 @ 16:10:57
URL: http://munkakvarn.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0