Urkul med fryspåse!

2010-04-25 @ 11:27:51
Igår somnade alla barnen utom lille Bror så snart de kommit hem från kalas och tebjudningar. Jag var i köket och grejade lite och gick sen in i vardagsrummet för att fråga om vi skulle se en film tillsammans innan de gick och la sig.

Jag möttes av tre sovande barn... lill Fan låg i fåtöljen och de två tjejerna låg i var sitt hörn av soffan... lille Bror satt på golvet och tittade på tv.

Han flinade mot mig och sa: De sover mamma!

Efter många om och men... stackars min rygg... så fick jag in dem i deras sängar. Sen gick lille Bror och jag ut i köket för att utfordra honom lite.
Lille Bror började dra ut kökslådorna och hittade fryspåsarna... "oh ballonger!" sa han och tog fram dem. "Mamma kan du blåsa upp?"

Jag blåste upp en påse och knöt igen den... sen hade lille Bror jättekul med påsen... han sparkade på den, han klämde på den, han satte sig och hoppade på den, brottades med den.
Det tog en bra stund innan påsen gick sönder! Han tjöt av skratt hela tiden... efter nästan en timmes lek och 4 påsar senare så var han så trött så... "Mamma nu går vi och lägger oss!"

Jag följde med honom in till sängen och efter ca 5 minuter så sov även han...

Det blev en lugn och skön kväll... garderad med ett glas mjölk och två smörgåsar satte jag mig för att plugga lite... jag läste en hel pärm med studier och vetenskapliga artiklar... jag gjorde en massa på mitt examensarbete.

Jag brukar alltid ha svårt att somna på kvällarna/nätterna för jag har sån värk... när jag lägger mig ner och slappnar av så gör det ännu mer ont och då spänner jag mig igen och kan inte sova. Den senaste tiden har jag börjat ta två värktabletter innan jag går och lägger mig och så masserar jag mig själv på axlarna, armarna och i nacken, samt lite ansiktsmassage och sen bara flyter jag bort i sömn och sover jättebra.

Märker inte ens att telefonen ringer eller att jag får sms... och då sover jag bra! Jag har alltid hört minsta pip förut och vaknat av det... nu hör jag inte ens när det står en ungdom och bankar på dörren och vill in mitt i natten!

Ha en härlig söndag!

Kommentarer
Postat av: Nina

Vad skönt att du fick sova gott! Man mår så mkt bättre då..jobbigt med din värk förstår att det måset vara tröttsamt. Hoppas det är lika soligt hos dig som här i Malmö! Stor kram!

Postat av: Lesly Valencia

Vad fint du har fixat här på sidan!

2010-04-25 @ 11:56:29
URL: http://leslita.blogg.se/
Postat av: vilsen

Du har en AWARD hos mig vännen <3

2010-04-25 @ 14:22:58
URL: http://vilsen-vilsen.blogspot.com/
Postat av: En dansös dagbok

Vilken söt kommentar! Tack, denna gången syns det inte på bilderna att det var någon jätteförändring, men det tog massa tid alltihop, sånt som var tvunget att göras. Kram

2010-04-25 @ 20:05:47
URL: http://tutku.blogg.se/
Postat av: Mysims3 - stæsj til sims 2-3:)

Sv: det var jo kjempe hyggeligt at din jente likte siden min så veldig godt, er jo bare bra det. jeg prøvers elvfølgelig at mest muligt skal være gratis. det er jo det som er hovedmålet i tilegg. Også er det jo veldig gøy med design møbler og andre morsomme ting:)



Kjempe fint at du vil sette en banner:)

2010-04-26 @ 00:15:06
URL: http://mysims3.blogg.no
Postat av: regnnatt

Vet du, du är verkligen duktig!:D Barn, jobb och plugg. Bravo! Hoppas idag blir en fin dag för dig. Kram :)

2010-04-26 @ 09:48:43
URL: http://regnnatt.blogspot.com
Postat av: Romeo Patrick

Hey vännen, jag vet inte hur dom är nu men då för 7 år sen så var dom bra. Jag menar jag gick min utbildning och brydde mig inte så mycket, när jag pluggar är jag ganska egen.



Vad roligt man kan ha med lite fryspåsar.. Har du inget badkar? Om du inte har det borde du överväga att skaffa det, bor du i lght kan man få hjälp av hyresvärden.



Det är riktit bra att låta kroppen vila i ett varmt bad, även om man masserar sig själv. Alternativt, ring mig så kommer jag över lite då och då med massa massage och en het het olja som får dig att somna gott =)

2010-04-26 @ 11:35:44
URL: http://romeon.net

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0