Dan före dopparedan...

2010-12-23 @ 20:38:49
Sitter här och tittar på min gran! Den är jättefin, tror aldrig att vi har haft en sån vacker gran förut... ingen kungsgran utan en vanlig... men vilken gran! Jämn och fin med massa täta grenar!

Igår och idag är de två dagar jag har haft för att förbereda julen... egentligen hela veckan, men jag har varit så dålig i kroppen. Smärta! Har knappt kunnat stå och gå.

Julstäd, julmat, julpyntande och julklappar... allt fixat, fattas bara några detaljer såsom julgodis och inslagning av paket. Imorgon åker vi till brodern med familj!
Barnen tycker det är kul, men jag tycker inte att det känns som förr när vi var hos mamma och pappa. Jag hade nog gärna stannat hemma... Jag blir så extra mycket mer stressad av att handla julklappar till släkten och den stressen gör att jag glömmer av mina egna barn.

Förra året kunde jag köpa precis det barnen önskade sig... det var fullpackat med paket under granen. I år är det inte likadant... visserligen har jag jobbat mycket men inte lika många timmar som förra året då jag arbetade heltid.
Småbarnen har fått ett par paket var och de stora har jag inte köpt ett endaste paket till... beror både på penga- och tidsbrist!

Tänkte som så att jag ska gå på shoppingrunda med de stora under julrean.

Nu ska jag slå in klappar och sen ska jag sätta mig i soffan (har köpt kuddar och pläd som är jättemysiga, de har ett mjukt rött tyg (velour tror jag) på ena sidan och vitt ull (fusk) på andra sidan) och bara njuta och vänta in julen... lite glögg med Värstinnan och en fin film.

Önskar alla en riktigt GOD JUL!

Det är inte julklappar och julrusch som är det viktiga! Andas, sakta ner farten, njut av en fin tid tillsammans...




Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0