Det finns puckon och så finns det idioter!

2010-02-18 @ 09:55:08
Idag träffade jag på en...

När jag kom fram till min jobbhållplats så skulle jag in på Pressbyrån och handla, då kommer där ut en man (50 plus) som grymtar och låter och viftar med armarna.

Han reste snabbt upp en papperskorg som låg omkullvält sen tittar han på mig... jag tittar tillbaka och då spottar han rakt på mig!

Jag har lagt märke till honom förut och inser med en gång att det inte är någon idé att börja diskutera... säger bara "Ditt äckel!" då jag går förbi honom.

Detta gjorde honom vansinnig... han gick fram emot en kille som satt på huk en bit därifrån och sparkade till honom... killen som balanserade en kaffe to-go och en bulle i ena handen och höll på att rota i sin väska med den andra tappade nästan balansen... bullen och kaffet flög iväg.

Killen som varit koncentrerad på det han höll på med hade inte en aning om vad som hände... han såg helt förvirrad ut och bara tittade efter mannen som fortsatt bort mot hållplatsen där han stod och sparkade på ännu en papperskorg.

Killen trodde nog att mannen bara "snubblat" på honom av misstag, för han varken gjorde eller sa något.

Mannen i pressbyrån var jättearg och kallade mannen för idiot!

Då hamnar vi då återigen i politiken... spara spara... varför i hela friden ska man spara in på personal och anstalter då de uppenbarligen behövs? Det är bara till att köra ut alla "behövande" i det vanliga livet och tro att de ska klara sig utmärkt där...

Det är säkert många som klarar sig alldeles utmärkt och sen finns de då de som inte passar alls ute i samhället... som rentav kan vara farliga för andra.

Känner att jag håller på att bli en riktig... om man uttrycker sig fint... "bitterf-tta".

Oj vad jag har tvättat och spritat...

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0