En massa spännande papper...

2010-02-06 @ 12:00:36
... har jag varit och hämtat på Servicekontoret på Östra Hamngatan idag.

Servicekontoret har funnits ett bra tag, men jag har aldrig varit där förut!

Det där Servicekontoret var allt ett smart drag... tror jag. Mycket smart att samla skattekontor, försäkringskassa och kronofogde samt polisstation på ett ställe. Centralt och bra!

Samtidigt som de har kvar de ordinarie kontoren runt om i stan också... så man har alltså  även skapat en del nya jobb!

Det var visserligen en väldigt lång väntetid... men idén är bra. Man blir emottagen av personal som frågar vilket ärende man har och så får man en kölapp efter att de har knappat in på en liten handdator till vilken instans man ska. Majoriteten av handläggarna är av utländsk härkomst och varje handläggare har ubildats i att ta emot vilket ärende som helst utav de tre.

Allt det här fick jag reda på av handläggaren som tog emot mig...

Men handväskan full av papper begav jag mig hemåt... sov middag...åt middag och sen så hade vi mys på kvällen! Glassmys!

Prinsessan blev hämtad av grannflickan i skolan då hon slutade, sen åkte de in till stan för att gå på bio. De såg "Det regnar köttbullar". Jag tror att vi har den goaste granntjejen i världen! Hon hittar alltid på kul saker att göra med barnen...

Värstinnan hade två kompisar här en stund... och sent på kvällen var hon och kompisen ute och begravde lill Fans sista fisk. För snart ett år sen fick han ju ett litet akvarium med 5 guppies. Damen i zooaffären sa att de var bra fiskar att börja med och att de inte levde så himla länge. Men den här sista klarade sig väldigt väldigt länge... om man ser på hur grabben har tagit hand om dem.

Meningen var ju att han skulle ta hand om allt som hade med akvariet att göra själv... han skulle lära sig att ta ansvar! Fast mestadels har det nog varit mamman som har fått greja och ha sig!

Nu får vi se om det blir några nya fiskar!

Hm... tror jag börjar bli lite senil... skulle ju skriva om skatteverket och mina blanketter. Det får väl bli en annan gång!


Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0