Har du hälsat på en städerska idag?

2010-02-17 @ 08:58:35
Jag läser ju alltid Metro på morgonen när jag åker till jobbet och idag hade Hillevi Wahl skrivit i sin kolumn om städpersonal.

Hon är en sån person som alltid hälsar på och tar hänsyn till städpersonalen på sitt jobb... sådan är jag också!
Jag brukar alltid hälsa och småprata lite, för de är ju faktiskt också våra arbetskamrater.

När de ska städa runt mitt skrivbord flyttar jag alltid undan min stol och lyfter upp papperskorgen och så flyttar jag mig en bit därifrån så att de får plats att utföra sina sysslor utan problem...

Har noterat att det inte är många andra som gör så... precis som Hillevi skriver så hör man istället suckar... precis som att städaren/städerskan kommer och stör!

Jag har också noterat att HÄR har städarna inte de redskap de egentligen borde ha... deras arbete skulle kunna vara mycket enklare. Även om de kanske är inhyrda från ett annat företag så tycker jag ändå att förvaltningen skulle se över deras arbetsmiljö också... då blir det ju så mycket enklare för alla.

Kanske är det för att jag själv har jobbat extra på ett städföretag som jag lägger märke till dessa saker... vad vet jag.

Då kallades vi inte för städare utan för hygientekniker... och det låter ju mycket trevligare!

Så glöm inte att hälsa på städpersonalen framöver... det kan betyda mycket för dem.

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0