Tiden går fort när man har roligt!

2010-02-28 @ 10:54:36
Soppan, som var en kött och grönsakssoppa var god! Jag hade kokat min största kastrull full och den blev snabbt tom...

Ungarna har varit superhärliga hela helgen... de har varit ute tillsammans, suttit och spelat spel och inte bråkat någonting! I morse gick de upp tidigt men jag hörde dem inte ens... och det brukar jag verkligen göra!

Gårdagen var också lugn... väninnan och jag har rensat i skåpen. Hon är bara bäst! När jag inte orkar själv så pushar hon mig och så gör hon det mesta själv. Hon är en drivkraft och en som person som aldrig kan sitta stilla...

Jag brukar alltid klaga när jag bakar bröd... för jag orkar ju inte blanda och knåda degen. Hela tiden har jag haft en apparat i gömmorna i köket... som går alldeles utmärkt att göra degen i. Gissa om den kommer att användas flitigt nu.

Igår åt vi "Kinamat" och på kvällen blev det gott mys med brorsans julklapp ( fick en flaska vin av min bror i julklapp och den har stått i skåpet tills nu, hade inte väninnan varit här så hade den nog fått stå där året ut) till mig som tydligen var ett gott och fint rödvin... det sa i alla fall grannen när jag var hos dem för att öppna flaskan... inte ens en korkskruv har jag!

Grannen fick sig ett glas och hon tyckte att det var jättegott... pratade om mjukhet och blåbär... hon sa att jag inte skulle blanda vinet med fruktsoda som jag alltid gör när jag dricker vin... det skulle vara som att häda i kyrkan!

Sorry kära granne... jag smakade på vinet som det var... kände inte blåbär men mjukhet... och jag var bara tvungen att blanda det! Annars hade jag inte kunnat dricka det...

Men det räckte med ett glas, sen hade jag halsbränna hela natten...

Jag är en usel vindrickare... för det första så händer det så sällan och för det andra så GILLAR jag inte smaken på alkohol över huvudtaget... om det inte är en god likör då förstås!

Till vinet åt vi god ost... som luktade gammal f-tta enligt väninnan! Hm...  Det var bara en av ostarna som luktade illa.

Jag tyckte väninnan var värd lite egenmys och gjorde i ordning ett skumbad åt henne... med ljuslyktor och ett glas vin vid sidan om! Det uppskattades...

När hon var klar tappade jag upp ett bad till mig själv också... sen låg jag där och bara njöt av värmen en lång stund... min rygg har inte varit nådig de här sista dagarna.






Kul har vi haft i alla fall!

I eftermiddag åker de hem igen...

Snyft!

Kommentarer
Postat av: En dansös dagbok

Tack! Gillar dock inte hörntänderna så mkt =) Men man ska väl alltid ha nåt att klaga på haha. Kram

2010-02-28 @ 15:00:20
URL: http://tutku.blogg.se/
Postat av: N

Fy skämms! Öppna flaskan utan mig ?! Jag som vart sååå sugen på din kära flaska så länge nu :D Hahaha . MYSIGT bad hörru ;) Puss mamiii

2010-02-28 @ 19:18:32
URL: http://nathaalita.blogg.se/
Postat av: Mimia

N: Du var ju på fest istället så inte ska väl du klaga! Vet att du tjatat om den... den var fin sa I!

2010-02-28 @ 21:54:57
Postat av: Nina

Ni verkar ha haft det riktigt mysigt!! Jobbigt med din rygg! Kram från mig!

Postat av: Singelpappans

Va !!!



Blandar du fruktsoda i vinet?



Föreslår att du tränar lite varje dag på att dricka rött vin UTAN fruktsoda tills du vant dig. Då ska du se att njutningen blir mycket större... :-)



kram


Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0