En slagen hjältinna sover...

2010-01-22 @ 23:21:07
... men resten vägrar!

De lyssnar inte... varför är de aldrig trötta?

Jag är trött som sjutton... men jag kan ju inte gå och lägga mig och lämna dem ensamma uppe. Eller det kanske jag kan för Värstinnan är hemma igen.

Idag var Divan och vovven här på en kort visit. Hon var ute på en långpromenad och passade på att titta in en liten stund.

Prinsen var en ängel och åkte och handlade åt mig och sen käkade vi middag tillsammans... han hade med sig Almondy's choklad och marängtårta som han hämtat hos Värstinnans "svärmor" på vägen hit.

Eftermiddagen har mamman och barnen tillbringat med att röja i lill Fans rum och i resten av lägenheten... fast det är klart barnen vägrade att göra något, så mamman fick göra det mesta själv... eller ja rubbet nästan!

För en stund sen öppnades dörren och in kommer Värstinnan... med sitt pick och pack... eller ja väskorna hon alltid släpar med sig när hon ränner runt mellan mig, pappan och pojkvännen. Fast det blir nog inte så mycket rännande hemma hos pappan framöver...

3 dagar fick hon stanna hos dem innan de körde ut henne igen... jag fattar inte! "När man fyllt 18 är man vuxen, då måste man skaffa jobb och flytta hemifrån, då kan man inte leva på sina föräldrar längre...."

Det är alltså bara lill Maran som inte dykt upp idag... och hm... det är visst min helg, men det betyder visst ingenting längre...

Fnys... tonårsbrudar!




Kommentarer
Postat av: Lise-Lotte

Min äldsta dotter har precis blivit tonåring och bor hos mig varannan vecka så jag vet vad du menar lite. Hon har börjat få ett eget sätt och är borta mer än förut.

Hoppas ni får en trevlig helg ändå...

2010-01-23 @ 09:46:54
URL: http://supermumbloggen.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0