Gott Nytt År!

2010-01-01 @ 11:49:22
Ett nytt år har tagit sitt första andetag och vi med det...

Inför ett nytt år känner man alltid förväntan och förhoppningar... en chans att starta på nytt! En del ger löften och en del sätter upp mål för det nya året...

Vad bra vi har det som kan göra detta om och om igen... varje nyår! Det är nog sånt vi mår bra av... att kunna känna att CHANSEN fortfarande finns där.

    
     Fyverkeribilder tagna från balkongen...

    
    
     Vi hade tända ljuslyktor överallt... varmt blev det!

    
     Det fanns en gnutta julgodis kvar...          Den osminkade sanningen.

Efter jobbet stod det ju handling på schemat... när jag väl kom hem... så väntade en överraskning hemma!
Jag trodde att mina barn hade förberett och städat i ordning lite för kvällen... men det var inte riktigt så.

Det som jag trodde skulle bli en lugn och skön myskväll med väninnan... blev först en riktig "jäkla-stress-kväll"!

I köket stod disken i travar... och jag kan lova att det tog tid att ta sig igenom dem.

Förberedde och la upp allt vi skulle äta... tacomiddagen, efterätten, myset och lite småplock för småtimmarna.

Väninnan och hennes son skulle komma strax efter halv 8, men kom inte förrän nästan halv nio... där fick jag en andningspaus.

Jag var helt slut... orkade inte göra mig i ordning som jag tänkt från början... så den nya klänningen och koftan till hänger fortfarande oanvända i garderoben.

Vi hade en trevlig, mysig och lugn kväll... barnen lekte lite vilt en stund men lugnade snart ner sig... vi skrattade skojade och hade allmänt trevligt. Vet inte hur många nyårsaftnar jag tillbringat med denna väninna men MÅNGA är de... varje år under de stora barnens uppväxt! Och även några därefter...

Efter tolvslaget när alla ungar och alla fyverkerier lugnat ner sig tittade vi på MR & Mrs Smith... den hade jag inte sett innan!

Vid tretiden när gästerna gått och barnen somnat satt jag ensam och åt ostbricka... tända ljus, tystnad och ost!

Kan livet vara bättre?

                                                      GOTT NYTT 2010!

Kommentarer
Postat av: Sara - En dalkulla i Österrike

SV. Tack detsamma :))

2010-01-01 @ 13:02:11
URL: http://candis.se
Postat av: vilsen

Och så börjar vi om...;)

Vad skulle vi ha för liv utan våra vänner, eller hur?

Varma kramar till DIG

2010-01-01 @ 13:48:13
URL: http://vilsen-vilsen.blogspot.com/
Postat av: Susanne

Åh så glad jag blir att du gillar den nya designen...



Nyårskram

Susanne

2010-01-01 @ 14:19:56
URL: http://snyggatsdesign.blogg.se/
Postat av: livsnjutare

Kommer in för att önska dig/er ett underbart år 2010!Tänk att ha åtta härliga barn. Jag har ju fem barn, och du känner ju till ett av dem. Sen har jag ju 18 barnbarn, men du lär få många fler.

Ha fet underbart

Stor Nyårskram från mig.

2010-01-01 @ 20:10:16
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2427
Postat av: livsnjutare

Förlåt! Det ska givetvis stå :Ha det underbart!

Så blir det när man inte kollar upp det.

2010-01-01 @ 20:11:37
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2427
Postat av: ila

En riktigt god fortsättning önskar jag dig/kram ila

2010-01-02 @ 13:22:33
URL: http://www.metrobloggen.se/twingela

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0