Resan till jobbet

2010-01-15 @ 08:07:12
När jag går av bussen vid jobbet så har jag en ca tio minuters promenad innan jag når fram till vårt kontor. Idag under den promenaden funderade jag på hur jag faktiskt uppför mig när jag åker bussen till jobbet.

Halva resan... från det att jag går på bussen hemma och till dess att vi kommer fram till stan... då är jag riktigt vuxen och uppför mig som en sådan. Jag sitter fint som alla andra och läser min tidning. Min tidning är Metro!

Sen när då nästan alla som var på bussen har gått av vid centralstationen så har jag halva resan kvar... då är bussen nästan folktom och det är då förvandlingen sker.

Då tar jag plötsligt på mig vantarna, drar upp luvan över huvudet... den är stor och hänger ner över halva ansiktet, det enda man ser av mig är näsan och munnen. Jag lutar mig bekvämt tillbaka, sätter upp knäna mot sätet framför... sluter ögonen och så börjar LEKEN!

Leken... den består i att jag blundar... följer bussens rörelser, svängar och om den åker upp för något eller ner för något.

(Jag sitter alltså inte och rör mig utan jag sitter still, nästan sover och följer bara bussens rörelser och svängar inne i huvudet)
.

 Lite då och då öppnar jag ögonen för att se om jag är på det ställe som jag tror att jag är. Oftast har jag rätt, det som är lite svårt är när det är långa raksträckor... då kan man tappa bort sig lite! Ibland "powernapar" jag lite under resans gång... om jag är riktigt riktigt trött vill säga! Men då sätter jag alarmet på mobilen innan så att jag inte missar min hållplats!

När jag nått min destination... då tar jag av mig luvan, rättar till håret och blir en vanlig vuxen igen, som med glatta steg går mot jobbet!

Godmorgon!

Kommentarer
Postat av: only me

ler du e rolig du =)

men är ju bra att leka så man håller sig ung =)

2010-01-15 @ 09:49:45
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974
Postat av: ias hemlis

Haha.. jag kan riktigt se dig sitta där och "vagga"... haha*

2010-01-15 @ 10:53:17
URL: http://iashemlis.wordpress.com/
Postat av: amal

bra blogg



haha skrattar skit mycket



kan du ta en titt i min blogg



2010-01-15 @ 14:54:19
URL: http://amliish.blogg.se/
Postat av: Skrivarbloggen

Besök gärna min skrivarblogg om du gillar att skriva :)

2010-01-15 @ 16:22:23
URL: http://skrivarblogg.blogg.se/
Postat av: Malin

fint skrivet tycker ja faktiskt

2010-12-03 @ 14:29:24
URL: http://jade.se

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0