Söndag

2010-01-17 @ 16:45:04

Varför är alltid mina söndagar så långa? Dagen går så långsamt...

Under förmiddagen tog vi det lugnt, åt en sen frukost och sen spelade jag, lill Fan och lill Prinsessan Spöket Labanspelet.

Lille Bror lekte med Prinsessans Petshop figurer under tiden och Prinsessan hade stängt in sig på sitt rum där hon satt och pysslade.

När vi spelat klart läste jag en bok om Picasso... skriven av hans barnbarn Marina. Den handlade om hur Picasso mer eller mindre förtryckte hela familjen, att han att bara brydde sig om dem så länge han kunde använda dem till något inom sin konst. När han inte fick ut något mer av dem... så brydde han sig inte längre!

Man fick inget gott intryck av honom genom boken...

Sen var alla barnen ute och åkte pulka... och jag försökte plocka i ordning här inne lite och så stekte jag plättar.
Plättarna intogs...

Mera lek och bus... och nu är det strax dags för att äta mat!

Är så trött... skulle vilja ha en riktig vilodag utan att behöva göra en endaste sak... bara ligga i sängen och läsa hela dagen. Det skulle vara så skönt!

Måste ut och handla lite... men det få bli efter maten.

Hoppas ni har haft en skön söndag!


Kommentarer
Postat av: värstinnan

haha nu vet jag vad jag ska göra till mig och patte när han kommer från jobbet bara för du skrev om plättar=) PANNKAKOR ska jag göra :D

2010-01-18 @ 15:44:04
URL: http://chilenitaun.blogg.se/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0