Ena dagen ingen mat nästa fest...

2010-07-16 @ 12:26:15
Igår blev det alltså lattjo lajban för oss!

Pengarna var till att göra något kul med barnen samt köpa något till dem som skulle vara som present från farbrodern.

Vi åt ute... visserligen inget flott... utan bara på MAX, men det var tillräckligt flott för barnen som inte ätit hamburgare ute på flera månader. De gånger vi har haft råd med något extra så har vi beställt hem pizza istället (ungefär en gång i månaden... kanske).

Efter att vi ätit gick vi och shoppade lite nya kläder... även till mamma och Värstinnan!

Sen gick vi och handlade en massa livsmedel...

Resten av pengarna ska vi använda till en dunder picnic vid sjön idag och sen ska vi även göra något kul en annan dag... antingen Liseberg eller Vattenpalatset. Och dessutom kan jag vara lugn tills mina pengar kommer...

Så tack Ammo!


 

En trött och schleten mamma, fortfarande alldeles svullen, en sak är dag bra... tabletterna som doktorn skrev ut åt mig, som jag inte ens bad om egentligen men ska äta varje dag (i livet) hjälper verkligen en hel del...på den fronten är det mycket bättre! Lill Prinsessan som för ett ögonblick glömde av att posa konverserar med sin syster tvärs över bordet...

 

Värstinnan hugger in på sin hamburgare... mitt lilla monster! Lille Bror satt så fint och åt... plöstligt rycker han i mig och när jag vänder mig om så ser han ut så här... sallad och dressing i hela pannan... det konstiga är att hans egen hamburgare var helt intakt! Vad kom detta ifrån? Barnen hade i alla fall kul en stund...

           

Varmt och svettigt! Här dricker lillebror på sin cola... igår var första gången som han fick ett helt eget mål. Jag har bara köpt hamburgare till honom innan. Och så har han fått av vår mat... Men nu är han en stor kille!

            

Los dos pajasos! Natuligtvis skulle de tjuvfota med min kamera när jag var inne och provade kläder...

            

Värstinnan och grannflickan, extradottern som naturligtvis också var med. Fina tjejer!

Nu ska här fixas picnicmat...

( Jag tror att många som läser det här säkert tycker att jag är dum i huvudet som slösar på pengarna vi fick... istället skulle man väl spara dem och använda dem när det behövs, men de var faktiskt till barnen och för att de skulle göra något kul! Även om jag fick mig lite kläder på köpet...)

Kommentarer
Postat av: regnnatt

Du är inte dum i huvudet! Det är bra att lyfta sig i vardagen ibland. Det var nog precis vad du behövde nu. Kram!

2010-07-16 @ 23:46:14
URL: http://regnnatt.blogspot.com/
Postat av: Nina/habibty

Hej, roligt att komma ut och göra nåt! Jag har haft många "fattigår" då min dotter var liten och ibland när jag fick pengar tog jag dottern och gick ut och åt eller gick på bio. Det kändes bra att göra det nån enstaka gång för att stå ut med min annars asfattiga vardag. Annars hade livet kännts för hopplöst!

Apropå medicin så har min syster nyligen opererats för struma och måste ta medicin varje dag i resten av sitt liv. Det är ju bra att det finns tabletter som hjälper. En liten sak till.. i kväll åker jag till Libanon:) Kram Nina

2010-07-17 @ 08:51:17
URL: http://habibtynina.blogspot.com/
Postat av: only me

jag tycker du gjorde helt rätt. pengarna var ju faktiskt till för att förgylla livet lite. och att du också fick lite = glad mamma= glada barn, alltså också för barnens skull ler

vad skönt att du har fått medicin som hjälper lite

2010-07-17 @ 09:20:45
Postat av: Mimia

Nina och Only me: Jo medicin kan vara bra ibland, just de jag får hjälper mig att kunna svälja ner mat som annars fastnar i halsen. Och så håller de ordning på mitt bråck som jag har i magsäcken.



Fast svullnaden har jag kvar... hela benen, armarna och till och med i ansiktet.

2010-07-17 @ 14:34:36

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0