Härliga sommar!

2010-07-28 @ 22:46:02

Jag önskar att jag hade mer tid att njuta av den...

Jag jobbar på och ungarna är gatubarn, hela mitt schema var fullt utav 9 timmars dagar... det är bara att bita ihop och genomföra dem. Lång resväg som dessutom blivit längre då de dragit in den buss som gick hela vägen hemifrån och till jobbet.

Inga äventyr har det blivit... inte ens det med de stora barnen har blivit av! Den dagen jag försökte boka in oss fungerade inte för alla, så vi får vänta på ett nytt tillfälle. De jobbade och var bortresta...

Lill Prinsessan har varit iväg på ett eget äventyr ute på ön med grannfamiljen... jag träffade henne alldeles nyss och jag fick inte ens en kram efter att hon varit borta i tre dagar.

Jag fick en liten beställning i helgen och målade en doppresent... det blev två fina glas. På båda glasen blev det en vit duva som håller ett vitt band som då går från ena glaset till det andra, det liksom binder ihop de båda glasen via fötterna (glasfötterna alltså), på ena glaset är babyns namn skrivet i guldfärg på det vita bandet och på bandet hänger det ett guldkors (likt en berlock), på det andra glaset fortsätter det vita bandet och där hänger det också likt en berlock... tro, hopp och kärlek. Även där finns det en duva som håller bandet med sin näbb.

Glasen var tänkta att använda som livsglas... hon får det första glaset vid dopet, det andra när hon fyller 15 (då det är extra stort i chile) och kan sen använda båda glasen till att tex dricka förlovnings eller bröllopsskålen i...

Jag sitter här med mina svullna ben... och har lika ont som förut! Idag hade jag så ont att det blev till att stanna hemma från jobbet...

Annat som jag har ängnat tid åt istället för att blogga är att shoppa... kläder till både mig och barnen. Snart ska det bli lite nytt i möbelväg också...


Hoppas ni alla har en bra sommar!


Kommentarer
Postat av: only me

Hej!!

hoppas att allt e bra med dej/er.

tittar in här men händer inte så mkt på bloggen :p



kramar

2010-08-04 @ 11:09:05
Postat av: mimia

Only me: Nej det händer inte mycket i livet överhuvudtaget just nu... kolar nog vippen snart! Bara elände...

2010-08-06 @ 11:36:18
Postat av: Romeo

Skriiiiiiiiiiiv mer dååå :(

2010-08-06 @ 13:52:07
URL: http://romeon.net
Postat av: Ingela

Tittar in och ger dig massor av kramar!

2010-08-06 @ 22:53:48
URL: http://trebarnslandet.se
Postat av: vilsen

nu är jag jätte orolig!!!

Vad händer???!!!

Kramar.

2010-08-07 @ 04:00:50
URL: http://vilsen-vilsen.blogspot.com/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0