Tycka synd om sig självkväll!

2010-06-07 @ 10:03:20
 Det hade jag igår...

Lagom till att det var dags att lägga huvudet på kudden och låta drömmarna ta över... ja då var all trötthet som bortblåst! Inte kunde jag somna inte... hm... kan det möjligen bero på kaffet som jag och Prinsen drack ganska så sent på eftermiddagen?

Jag bestämde mig för att se en film och kröp i säng tillsammans med laptopen... bättre sängkamrat kan man inte ha! Haha... blir det för mycket så är det bara till att trycka på en knapp och voila...lugn och ro... inget gnäll!

Jag började med att se en Hallmarkfilm som heter Meet my mom, den har tydligen alldeles nyss kommit ut på kanalen.

     

Kan bara säga att jag älskade den... för i den filmen fann jag den perfekte mannen... helt ljuvlig! Men det är väl så det är med film... där kan man få till det perfekt... det är där man får till drömmen! Och det är det som gör filmen SÅ bra...

Filmen handlar om en ensamstående mamma, hon och sonen flyttar in hos mormor. Pojkens pappa är en frånvarande pappa, som sätter sina egna intressen före sitt barns.
Pojken får genom skolan kontakt med sergeant Vincent som befinner sig i Bosnien och som han brevväxlar med. När Vincent är på permission besöker han sin lille brevvän och hans mamma... och där börjar hela härligheten...

Många tårar blev det...

Här har vi offret... tänk om man kunde hitta en sån karl! Då...

  

Missförstå mig inte nu... jag vill inte hitta en karl som ser ut som Johnny Messner (eller ja varför inte) utan det är karaktären han spelar som jag är ute efter...

När jag forskade lite om Johnny så hittade jag en text där han säger att i de flesta roller han spelat så har han bara varit sig själv. Han har inte behövt agera så mycket, hans karaktärer har haft ungefär samma värderingar osv som han själv...
Hm ... undrar hur det är med actionfilmerna han varit med i?

När filmen var slut så var jag fortfarande inte trött... så det blev en film till:

A Walk to Remember- en av de finaste ungdomsfilmerna jag sett. Man blir arg, man blir glad, det är romantiskt och det är sorgligt! Som jag grinade igår...

    
    

Flickorna älskar den... speciellt grannflickan!

Sen när grinat ihjäl mig efter filmen... då kunde jag äntligen somna!






Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0