Det var med sorg...

2010-03-12 @ 20:53:43
... i hjärtat som jag åkte hem från utbildningen idag!

Veckan har varit underbar... helt suverän. Jag hade velat att det skulle fortsätta... vecka efter vecka, dag efter dag...

Underbara kurskamrater och en helt underbar lärare/instruktör. Nu väntar ett omfattande examensarbete som består av både teori och praktik, som ska vara klart inom 4 månader.

Den här veckan har också min chef sökt mig febrilt angående vikariatet jag sökt... de hade till slut beslutat sig för att några av oss timanställda skulle få ett par utav tjänsterna.
Vet ni vad jag gjorde... jag tackade nej ... jag vill inte ha ett vikariat. Efter den här veckan känner jag helt klart att jag vill satsa på mig själv och min egen verksamhet. Jag kommer dock att fortsätta som timvikarie och hoppa in så ofta som jag kan... har redan hela nästa vecka fullbokad!

Jag ska jobba bara så mycket som det behövs för att jag ska klara mig... och resten av tiden ska jag ägna åt mitt examensarbete och min egen verksamhet.

Jag ska även komplettera med en utbildning till... men det blir nog inte förrän till hösten tror jag. Har under de här dagarna kommit på fler idéer till min verksamhet... och det är ju jättebra!

Den här veckan har jag känt mig full av energi... en sprudlande glädje. Jag har somnat lätt och lugnt på kvällarna, sovit som en baby och sen vaknat glad och utvilad. Det var väldigt väldigt längesen sen jag känt en sådan lycka inombords!

Därför tror jag att detta är det rätta...

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0