Ett stilla regn!

2010-03-18 @ 08:12:37
I morse när jag gick ut från huset hörde jag hur vatten rann längs stuprännorna och jag hörde ett svagt smatter mot plåt någonstans...

Plötsligt kände jag att jag verkligen saknat det ljudet... det var längesen det regnade! Jag blev alldeles nostalgisk!

Idag var det lite av en sen ur "fåglarna" när jag gick till bussen... det är troligen ett gäng "flyttfåglar" som har kommit tillbaka från vamare trakter. De flyger i en stor stor SVÄRM och de låter så högt... de flyger liksom i en formation. Landar i trädkronorna och så är det tydligen några som inte får plats och då lyfter de allihop samtidigt och flyger en runda till.

Vid ett ställe sitter de allihop i ett kalt trä och det är precis där man ska passera på gångbanan... de låter och skiter förmodligen hej vilt... jag håller mig så långt ut på kanten som möjligt för att inte bli "skiten på".
Och så hu... blir de skrämda av något och alla flaxar upp! Då springer jag...

Skulle nog inte ha gått till jobbet idag... känner mig inget vidare!

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0