Känner mig rastlös...

2010-03-06 @ 11:01:15
Vill att saker och ting ska hända... att alla hinder i vägen ska försvinna!

Men men... vi är ju alla arkitekter över våra liv, så det betyder kanske att det är dags att plocka fram planritningen och börja skissa igen!

Idag ska vi inte sitta och deppa över hinder som ter sig omöjliga just nu...

Solen skiner och det börjar våras i luften! Så fort solen dyker upp är det som att man får extra energi, man börjar drömma, hoppas och haha ...knoppas!

Idag ska jag köpa färg och så att jag kan måla om kökssoffan, tjejernas spegelbyrå och lite annat smått och gott.
Samtidigt ska jag titta efter färg och tapeter till vardagsrummet...

Det är sån solen får mig att bli... jag vill ändra och greja, fixa och feja!

Känner fortfarande att jag skulle behöva resa bort... ensam... för att andas ordentligt och samla krafter, eller bara göra något ensam utan att släpa ett gäng ungar med mig.

Divan hade en egodag igår... hon tog hand om sig själv hela dagen och på eftermiddagen gick hon på Thaimassage...
Sånt skulle jag också vilja göra... men... jag är nog inte en "ego" person, jag bryr mig mer om hur andra har det, jag själv kommer ofta sist på listan.

Konstigt... men jag skjuter ofta allt som har med mig själv att göra på framtiden... tänker alltid att det kan jag göra sen... sen när jag inte har småbarn, sen när jag har mer egotid, sen när jag har mer pengar.

Men detta "sen" kanske aldrig inträffar... vem vet vad som händer i framtiden? Vem vet om man lever? Vem vet vad man har för möjligheter?

Mitt "sen-tänkande" kanske skulle behöva ändras till "nu-tänkande"?!

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0