Långpromenad i regnet...

2010-03-31 @ 23:22:24
... det var dagens eftermiddagsaktivitet!

Barnen hade vårsalong på skolan... men jag hade inte lust att gå dit, så vi promenerade tillsammans till skolan där jag lämnade skolbarnen.

Sen fortsatte jag och småbarnen mot Mc Donalds där vi åt... och naturligtvis köpte med oss mat hem till de andra barnen. På tillbakavägen gick vi på andra sidan samhället och passade på att gå till posten och hämta mattan.

Den lyckades jag inte hämta igår som planerat då posten har stängt 5 timmar mitt på dagen... men det gick ju lika bra att ta den idag! Pust och stön... mattan vägde över 10 kg!

När vi kom hem hade lille Bror somnat i vagnen och jag och lill Prinsessan var genomblöta från topp till tå... härligt med vårregn!

Eller vår... jag börjar att tveka... nere i centrum växer det redan maskrosor... jag blev alldeles paff när jag såg dem! Fem stycken...

Ska vi kanske hoppa över våren och gå direkt på sommaren? För maskrosor ska väl inte blomma nu?

Strax efter att vi kommit hem från vår promenad kom Prinsen hit... hm... vi trodde att människorna med bokhyllan skulle komma idag... men icke!

Jag fick snabbt lagat lite mat till Prinsen och sen drack vi en kopp kaffe...

Kvällen har tillbringats framför datorn... har hjälpt en gammalbloggkompis med hennes bloggdesign. Vi började på den för längesen, men blev aldrig klara. Idag tänkte vi om angående färger osv, men nu är den i alla fall klar!

Nu ska jag äta en macka för det kurrar i magen... Mc Donalds är inget vidare!

Med en nattmacka i magen klarar jag nog av flygturen till Blåkulla alldeles galant imorgon...

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0