Nu ska här...

2010-03-08 @ 09:02:21
... målas! Vet inte om det blir idag... men snart. Nu står färgen där i alla fall och väntar!

Sorry grannflickan... jag tror bestämt att kökssoffan blir vit i alla fall. Tycker inte alls om den så som den ser ut nu... även om den är fin!

Småtjejerna och jag tog oss en härlig långpromenad i solen och på vägen hem köpte vi färgen och en del annat smått och gott... typ städsaker.

Tittade också på färg och tapeter till vardagsrummet... hittade ett par alternativ som kunde gå, men ska titta på ett par andra ställen också först.

Innan jag tar itu med vardagsrummet blir det till att göra klart i köket som jag ju målade om i höstas då jag var klar med hallen. Kökssoffan får stanna på nåder... då jag inte vet hur jag ska transportera den till väninnan som vill ha den. Nytt mindre eller rättare sagt smalare köksbord ska inhandlas... har hittat den rätta bredden men inte den rätta längden, men man får väl vara nöjd ändå. Hade jag varit hej på att snickra så hade jag ju fixat ett bord precis som jag vill ha det! Men nu är jag tyvärr inte det...

När jag tänker efter så hade jag nog klarat att fixa i hop ett bord... jag får skylla på att jag inte har någon snickarverkstad istället...

Det köksbord och de stolar som jag har nu... ska också hör och häpna... målas vita och sen ska de hem till Divan.

Nu ska jag göra rent den förgrymmade ugnen...

Kommentarer
Postat av: Mimia

Nu ska vi se om det går att kommentera!

2010-03-08 @ 10:03:55
Postat av: messan

Åh, soffan kommer bli jättefin vit! Jag älskar vitt:)! Däremot gillar jag inte alls att städa ugnen fast det är ju ett måste:).

Kram

2010-03-08 @ 17:55:38
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Romeo Patrick

Nej det var ju inte det va =) Men man måste ibland. Jag har så mycket onödiga grejer, det mesta nytt och oöppnat som jag aldrig använder. Tänkte köra nu i några månader månadstävling. så vi får se hur det går =)



Btw, jag grilla idag igen med Kycklingklubbor, tabouleh och.. HOMMOUS! Handgjord sådan dessutom =) Hur har din dag varit för i övrigt? Har blogg snubbarna svarat än?

2010-03-09 @ 21:44:13
URL: http://romeon.net
Postat av: Romeo Patrick

Oh lala värst vad du kan. Vad kan du laga mer för gott då? Massautbildning?!? arg Försöker du konkurrera ut mig?!

2010-03-09 @ 22:32:54
URL: http://romeon.net
Postat av: En dansös dagbok

Ja inget kul alls, tydligen måste jag ordna en resegaranti för våra resor. Innebär säkert massa pengar suck...

Ps kan aldrig kommentera på ditt första inlägg.

Kram

2010-03-09 @ 22:33:24
URL: http://tutku.blogg.se/
Postat av: only me

gick fortfarande inte att kommentera längre upp, inte för mig iaf...



ville mest bara säga att jag är glad för din skull som börjat med kursen. verkar ju vara roligt och det e ju alltid roligt att lära sig lite nytt spec om det är nåt man brinner för =)



hoppas det fortsätter lika trevligt idag då =)



kram



ps jag vet lite dålig på att kommentera men smyger i kulisserna och håller koll på dig :p

2010-03-10 @ 09:45:18
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0