Vår i Amman

2010-03-28 @ 13:33:06
Längtar efter något annat...

Undrar hur det skulle vara att uppleva våren här...


(Bild:Producer)

I Amman är det redan sommarväder för oss... sluter jag ögonen så kan jag känna dofterna och höra ljuden.

Skulle inte ha något emot att tillbringa ett par månader där...



I närheten av Döda havet... fast uppe i bergen finns det en plats som kallas för Hamamat Ma'in... där finns bland annat ett spa... ett populärt ställe att åka till både för turister och lokalbefolkningen.

Det är vatten som kommer ur varma källor som rinner nerför berget och bildar vattenfall här och där. Vattnet är varmt och skönt...
Det rinner hela vägen ner till Döda havet där det rinner ner i det salta salta vattnet och blandas. Ganska fint att titta på faktiskt... salt och sötvattnet blandas inte med en gång och man ser tydligt skillnaden på vattnet. Ser ut ungefär som när man blandar vinäger och olja.

Där jag badade fanns det inte något tjusigt stort vattenfall... det såg mer ut som en porlande bäck... ungefär som att jag satt och tog mig ett varmt bad i badkaret fast utomhus. Nästan äckligt varmt eftersom det också var varmt i luften! Inte svalkande alls...

Hit skulle jag vilja ta ungarna nu när de är lite större...


Kommentarer
Postat av: Monika

Otroligt vackert!!!

2010-03-29 @ 19:32:08
Postat av: MIAMI STORAGE

Hello,



Very nice images.Thanks for sharing with us.

2010-04-01 @ 14:14:05
URL: http://www.handystorage.com/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0