Fick en tokidé...

2010-05-22 @ 17:07:30
... igår!

När jag borstade tänderna på morgonen så tog jag mig en sväng ut i hallen samtidigt som jag fortsatte att borsta. Tittade på mina ljusgrå väggar och tänkte att ...det ser fint ut tillsammans med vita möbler, detaljer i svart smide och accentfärg i mörkt rött (nästan lite åt de vinröda hållet).

Fortsatte till köket... där jag också har målat väggen i samma ljusgråa färg och likadant är det där med detaljer i svart smide fast accent färgen är den gröna färg som har varit så populär nu de senaste två åren. Jag tycker verkligen om det...

Fortfarande med tandborsten i munnen går jag vidare till lill Fans rum... där är samma grå väggar, möbler i svart och silvergrått och där är accentfärgen lite klarare röd.

Då slår det mig plötsligt att... varför inte måla varenda rum i hela lägenheten i samma färg?

Går tillbaka till badrummet sköljer mun och tandborste, torkar mig om munnen och går tillbaka till vardagsrummet.

Jo det skulle nog fungera... om man som jag redan tänkt innan har en vägg som är tapetserad med något som matchar det grå...  fast då får jag nog måla om nya bokhyllan vit... annars ser det konstigt ut! Vita eller svarta möbler är finast till grått...
Som accentfärg ska jag ha en mildare grön än i köket!

Tjejernas rum... vita möbler... jo grått och rosa (som de själva valt att de vill ha som accentfärg) är fint ihop, så det fungerar där med.

Och så slutligen mitt rum... grått och grönt med små detaljer i cerise!

Det låter kanske alldeles tokigt...

Får se hur det känns när det smälter in!


Lite bilder på rum med grå väggar...










Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0