Jag får idéer...

2010-05-12 @ 11:08:10
... även i sömnen! I natt har jag drömt... är lite osäker på om jag verkligen sov eller om jag var vaken... om olika sätt på vilka man så småningom kan utveckla verksamheten.

För några år sen efter en längre sjukskrivning fick jag gå och träffa en terapeut/coach för att komma på vad jag skulle arbeta med för att återkomma till rätt plats i arbetslivet. Jag fick genomgå en massa tester tillsammans med henne... intelligenstester, stresstester och en om hjärnans aktivitet.

På en timma vilar min hjärna i snitt 5 minuter (alltså 5 minuter som den inte tänker framåt utan bara är), resten av tiden är den alltså hyperaktiv... och strävar framåt!

På våra tester fick jag jättebra resultat... coachen kom fram till att jag skulle passa som ledare och chef bland annat...
När jag såg testresultaten blev jag väldigt tveksam... tanken att jobba som ledare eller chef har aldrig ens slagit mig... och hur skulle jag kunna arbeta som en sådan då jag helst av allt inte vill synas eller höras.
Jag arbetar bra och gör det jag ska, noga med att saker och ting ska bli rätt, vill gärna utvecklas och lära mig mer... men jag är ingen ledare!

Eller är jag kanske en ulv i fårakläder? Ligger det någonting och pyr under ytan?

I alla fall igår kväll satt jag och utformade och beställde lite mer reklamkort, presentkort och även brevpapper (som ska användas till både vanliga brev,infoblad, offerter och fakturor).

Har dessutom ytterligare ett samarbe på gång och det är med en coach. Det första samarbetet skulle ju eventuellt vara med hon som hade en lokal att hyra ut...

Men det var inte detta inlägget skulle handla om utan om mina nattliga funderingar... hjärnan jobbar på full fart med idéer och utformning. Tror nästan att jag måste hejda mig lite och landa... i alla fall flyga lite lägre!

Funderar på att gå en starta eget kurs eller i alla fall damma av ekonomi-och företagskunskaperna...

Det är ju ändå en hel del att tänka på!

Nu ska jag i alla fall bada barn...

Ha en bra dag!

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0