Tvätten klar, köttbullarna uppätna...

2010-05-19 @ 20:40:16
... och mamman har landat i soffan!

Nu har jag haft fullt ös sen klockan 5 imorse tills nu... orkar inte mer idag nu. Lille Bror har tydligen varit varm och ovanligt trött hela dagen. En stund efter att jag kommit hem och satt igång med tvätten märkte jag att han hade jättehög feber... hjärtklappning och det var nästan så att han började att krampa!

Ett skräckscenario från när Divan var liten for genom mitt huvud... (hon fick nästan kramper varenda gång hon hade feber när hon var liten, och får fortfarande konstiga kramper)

Tog med mig honom in i badrummet och duschade av honom med svalt vatten, gav honom alvedon och tog med honom till sängen. Vi låg där en stund och baddade pannan och nacken med en lite fuktig och sval handduk.

Hans andhämtning blev sakta bättre och hjärtat slutade slå snabbt... han blev lugn och somnade istället!

Lille Plutt... det är nog första gången han har blivit så här dålig utav feber.

    

Prinsessan var strålande glad när hon kom hem från skolan idag... idag var "the day"... stora dagen för TALANGJAKTEN! Förra året satte lilla damen ihop en hel liten dansgrupp av sina klasskamrater och gjorde koreografin själv... då kom de på 3 plats!

I år var de bara 3 stycken och hade bara övat i 3 dagar... de kom 2!

Det betyder att de får dansa för hela skolan, föräldrar och syskon i nästa vecka då det är dags för skolans årliga vårfest. Förra året filmade jag dem! Få se om jag lyckas i år också?!


Näe... vad säger ni? Kanske mamman ska leka lite... och prata lite holländska!




Kommentarer
Postat av: En dansös dagbok

Va roligt med vinsten!

2010-05-20 @ 00:00:38
URL: http://tutku.blogg.se/
Postat av: angelica - fyrbarnsmamman

vad skoj för hon. Roligt då barnen gillar att vara kreativa.



haha, jo då vi har nog rätt många djur vi ;P

2010-05-20 @ 18:33:22
URL: http://tvattlapp.blogg.se/
Postat av: Ingela

Kul för Prinsessan!:)



Hoppas att Lille Bror kryar på sig snabbt!!



Kram!

2010-05-20 @ 22:31:50
URL: http://trebarnslandet.se

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0