Nu julfestar jag för fullt...

2008-12-10 @ 13:00:26
Nu har det börjat... årets julfester i skolan! Då man som duktig mamma ska dyka upp med julpyntade barn, kameran i högsta hugg och kaffekorgen med julfikat på armen...

En sån mamma är inte jag...

Jag är en sån mamma som glömmer vilken dag julfesten ska vara, en sån mamma som stressat springer runt och fixar allt en timma innan själva festen.

Igår var det som vanligt...

Jag hade glömt att det var fest och råkade någon gång under dagen kasta ett öga på ett papper som jag var på väg att slänga... där stod det att det var julfest tisdag kväll. Mamman fick fart och bakade snabbt mjuk pepparkaka, sprang till affären och köpte dricka och present som man skulle ha med till tomtesäcken.

Sedan hem för att hitta något att spöka ut barnet i... rota och leta i alla skåp... alla lucianattlinnen var för små... grannen hade inte heller något i rätt storlek. Strunt i det... fram med tomteklänning och tillbehör.

Prinsessan kommer hem från baletten alldeles innan det är dags att gå iväg till julfesten... gissa om hon blir förvånad över att vi ska gå på julfest och att hon ska vara tomte! Vi lämnar småbarnen med storasyster och grannflickan, sen småspringer vi iväg och lämnar lill Fan på brottningen... och otroligt nog hinner vi i tid till festen innan själva luciafirandet börjar... och det är faktiskt första gången på flera år! Det är alltså värt att lämna småbarnen hemma...

Prinsessan var ensam tomtemor bland klassens tomtar... alla killarna var tomtar utan en som var stjärngosse.

Alldeles innan vi gick hemifrån sa jag att nu får jag inte glömma kameran... men det gjorde jag naturligtvis ändå!

Efter avklarat luciatåg, julklappsutdelning, blommor till fröken och fika var det dags att hämta lill Fan på brottningen och sakta vandra hemåt igen i mörkret.

I morgon ska jag springa direkt från jobbet för att vara med på ett möte med lill Fans fröken, kuratorn och lill Fan själv...

Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0