Jag har en egen bänk...

2008-10-30 @ 22:34:06

... fast egentligen är det prästens bänk! Men jag lånar den varje morgon...

På min bänk sitter jag och filosoferar varje morgon i väntan på att dekoratören ska komma och släppa in mig på jobbet. Det är en vanlig träbänk... men gud vad skön för ryggen... det är en böj på ryggstödet som trycker på ryggen precis där jag har ont.Precis när jag sitter där så slipper jag smärtan för en stund...


Jag tror att det faktiskt är den enda stund på hela dagen som jag verkligen slappnar av... där på min bänk i ett tomt köpcentrum.
Det är fridfullt...

 Jag sitter och tittar på städpersonalen, vaktmästarna och renhållningsgubbarna när de jobbar.

Idag var det ett par fönsterputsare i farten... en lång och stor man och en liten och smal... den store var chefen och det var han som höll i skaftet på fönstermoppen/skrapan.


Den lille mannen hoppade fram då och då och bytte mellan skrapa och mopp på skaftet och torkade av skrapan efter varje drag...  fram och tillbaka upp och ner hoppade han runt... medans den store mannen höll i skaftet och bara stod där...

Fint samarbete...


I morgon ska jag sitta på min bänk igen!


Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0