Lill Prinsessan

2009-04-17 @ 11:29:19
Lill Prinsessan är barn nummer 7 och busunge nummer 2 men en väldigt söt sådan!

    

En glad tjej med väldigt stort ordförråd... kanske lite lillgammal av sig, hon älskar att städa (hon är väl i princip den enda som hjälper till med något överhuvudtaget i den här familjen).

Hon gillar att skura golv och torka av bord, hon hjälper mig alltid att skaka kläderna i tvättstugan innan jag hänger upp dem.

En liten mamma som älskar att leka med sin favoritdocka Annabell, som hon kör runt i dockvagnen eller stoppar om i vaggan. Hon brukar även duka upp värsta kaffebordet till sig och Bebben...


   


   

En liten episod som hände förrförra sommaren (taget från min gamla blogg):

Ett litet gråsvart monster

Jag skulle ut och handla lite nu på kvällen... cool och konstig som jag är glömde jag ju naturligtvis att köpa bröd förut idag...


Tog med mig lill Prinsessan och Bebben... för att komma fram lite snabbare tog jag en genväg (senväg) över ängen... där finns en upptrampad stig som man ju naturligtvis följer... och den här stigen består just nu bara utav gråsvart alldeles löst torrt damm på grund utav värmen... men det är ju inget man tänker på när man går där... om nu inte man har en lill Prinsessa som ramlar platt på mage i dammet!


Hon gick och strosade en bit bakom mig... som den supermamma jag är så märkte jag inte ens att hon ramlade... jag bara trampade på... när jag gått över halva ängen så vände jag mig om för då hörde jag inte hennes röst längre... och där låg hon mitt på stigen ... långt borta.


Jag skyndade mig tillbaka... hon låg kvar helt stilla... lilla gumman ropade jag, vad hände?

Hon lyfte ansiktet, som var alldeles gråsvart från marken... log ett brett leende och sa "amla... aj aj!"

Vilket betyder: Jag ramlade... det gjorde ont!


Jag lyfte upp henne... förutom ansiktet så var hela hennes ljusrosa klänning nu gråsvart och de rosa tightsen hade samma färg, de söta rosa skorna var ännu svartare...


Hon hade munnen full med gråsvart damm... vi borstade och borstade och lyckades få bort det mesta utav dammet från kläderna... i stället blev mina händer alldeles gråsvarta... men vad gör man...


Det var två smutsgrisar och en skrikande Bebbe som så småningom kom fram till affären...


    



 


Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0