Lite grått och trist...

2009-08-09 @ 13:35:20
... men ändå ganska gott ute!

Sitter här på jobbet och läser i kapp mig i en blogg jag saknat jättemycket... tjejen och jag bloggade på samma ställe förut och så bara försvann hon... men nu... jippi... nu ska jag läsa henne varje dag!

På min terminalrast var jag ute och plockade nypon... så nu ska här kokas nyponsoppa.
Varm nyponsoppa med lättvispad vispgrädde och små mandelbiskvier... mm... får mig att tänka på mormor!

Minns hur morfar och jag plockade nyponen och hur vi rensade bort (kli)fröna och lade nyponen på tork i solen...

Få se om jag torkar dem eller kokar dem direkt...

Har precis fått en liten överkurs här nu... hade lite problem och en kille från trafikledningen kom ut och visade mig hur det hela skulle skötas...

Han är grym på att förklara och jag lär mig en massa varje gång jag pratar med honom. Skitbra!

Kommentarer
Postat av: only me

saknade oxå hennes blogg mycket men för några veckor sen så läste jag en tidning o där var hon.. skrivit en krönika o jag kände ju igen henne på bilden så då kunde hon inte längre gömma sig för mig thihi.



det är ju roligt när amn kan lära sig nya saker =)



hemmagjord nyponsoppa det har jag aldrig gett mig på... svårt??

2009-08-09 @ 14:41:37
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974
Postat av: ila

Mandelbiskvier fick även jag i nyponsoppa av mormor-hoppas den blevgod din nyponsoppa/Kram Ingela

2009-08-09 @ 23:44:31
URL: http://www.metrobloggen.se/twingela

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0