Vilken tidstyp tillhör du?

2009-12-03 @ 18:21:10
Idag i Metro kunde man läsa om olika tidstyper, det var...

-Tidskontrollanten... kontroll, följer slaviskt sitt schema
-Tidsoptimisten... orealistisk, positiv syn på tid, vill hinna allt
-Tidsoffret... ger upp, fd tidsoptimist eller tidskontrollant som inte orkar längre
-Tidsnjutaren...medvetna val, anser att det är viktigt att leva i nuet
-Tidsbalansören... balans, växlar mellan de olika typerna

Jag har en känsla av att jag är ett Tidsoffer... har liksom gett upp! Fast det finns ju en tidsfighter någonstans inuti mig...

Men man kan tydligen förvandla sig till en tidsbalansör om man har själkännedom om sitt eget tidsmönster, listar sin tid och rangordnar sina aktiviteter. Och så ska man se till att hinna allt som är viktigt för en själv och som ger engergi.

Vilken typ tillhör du?


Kommentarer
Postat av: Angel.värst-innan

mamma jag stanna här tills dom flyttar.. jag vill hjälpa till. jag kan inte svara på dina sms. pusspuss

2009-12-03 @ 19:17:50
URL: http://chilenitauno.blogg.se/
Postat av: Mimia

Ok gumman! Men det var tydligen svårt att svara i telefonen också... ;) Puss! Love u

Hälsa!

2009-12-03 @ 23:01:11

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0