Det duggregnar

2009-07-20 @ 13:04:59
Var ute och tog mig en liten "sträcka-på-benen-promenad" efter lunchen och det duggade sakta... trots lite dåligt väder är det ganska så högt tempo på jobbet, det är många som vill ut och resa...

Sov inte så mycket i natt så jag är ganska så trött... huvudvärk som sitter som ett tätt band runt hjässan.

Hoppas att maken håller koll på ungarna där hemma så att det inte blir till att storstäda när man kommer hem... räcker så bra med att jag har tvättid i kväll.

Igår kväll läste jag ut boken om kvinnlig könsstympning...hemskt att sånt händer än idag! En gammal förlegad tradition som skulle ha utplånats för länge länge sen. Gripande berättelse!

I morse på väg till jobbet började jag att läsa en bok "Fånge i Teheran"... som handlar om en kvinna som i sina tonår blev satt i fängelse, för något hon absolut inte var skyldig till. Boken som hon sen i vuxen ålder skrev blev lite som ett terapiarbete för henne då hon aldrig fick tala ut om det då hon var yngre. Hitills jättebra!

Nu tittar solen fram!


Kommentarer
Postat av: Annelie

Har du sett att jag kommit med som finalist i en headertävling? :-)

Gå gärna in och rösta! ;-)

2009-07-20 @ 21:05:58
URL: http://bjornhonan.blogg.se/
Postat av: therese

Hejsan!

Ja det hoppas jag verkligen vi kan göra! Vill ju så gärna träffa dig!

Stor kram

2009-07-21 @ 11:37:51
URL: http://prinsessansliv.blogg.se/
Postat av: värstinnan

Mamma,jag saknar dig !!<3 vi ses snart :)<3 i love you <3

2009-07-21 @ 23:16:00

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0