Hos mormor och morfar på landet

2009-07-31 @ 10:52:46

Igår åkte vi alltså till mormor och morfar på landet...

Halva familjen åkte buss och halva bil... det blev jag och småbarnen som åkte bussen... eller ja vi åkte tåg-buss-buss och sista biten bil med morfar som kom och mötte oss nere i samhället vid bussterminalen.

Här hemma var det soligt på morgonen men det fanns dock en hel del gråa orosmoln på himlen...
Ungefär lagom till att vi var framme vid grannfamiljens ö började det att regna lite smått... småbarnen vinkade för fullt ut mot ön... de trodde på fullt allvar att Grannflickan kunde se dem!

När vi till slut kommit ut och över till den ö vi skulle gästa så bröt ett hemskans regn ut... precis när vi skulle byta till sista bussen. Vi hann att bli rejält våta trots regnkläder...

Det regnade som aldrig förr... har aldrig sett så mycket vatten komma ner förut!

När vi kom till slutstationen och det var dags att gå från bussen till bilen så skrek båda småttingarna och ville inte alls gå ur bussen. Jag sprang till bilen med dem... typ kastade in dem i baksätet och skulle sedan fälla ihop vagnen. Naturligtvis hakade den upp sig precis just då och det tog extra lång tid att få ihop den. När jag till slut satte mig i bilen var jag totalt sjöblöt!






Väl framme i stugan... väntade mormor med kaffebordet dukat! De bilburna resenärerna tog god tid på sig för de var och köpte bilkuddar som Prinsen kan ha i sin bil innan de startade själva resan.

Vi hängde våra våta kläder på tork och när solen tittade fram då och då mellan regnskurarna sprang småbarnen ut utan byxor och lekte på gräsmattan.

Jag tog mig en sväng ut i skogen och plockade en liter blåbär på kort tid... räcker till två pajer i allafall! Tänk vad mycket det hade kunnat bli om jag hade engagerat hela familjen en liten stund...

Tittade efter kantareller men hittade inga... morfar hade plockat två liter dagen innan!

Vi åt god mat och umgicks. Jag och småbarnen var inte hemma förrän vid kvart i tio på kvällen.


Kommentarer

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0