Hur ska jag få...

2009-07-09 @ 11:16:49
... min värkande kropp till att vilja städa? Jag ser röran och smutsen och vet att jag måste göra det... men kroppen säger nej. Jag har lust att göra det... men kroppen säger nej.

Jag kan inte ens böja mig ner för att ta upp saker från golvet... för ryggen gör så ont. Har faktiskt funderat på att gå till en sån där hjälpmedelsaffär och skaffa en sån där griptång som vissa gamla har för att nå saker och ting.

Nu ska vi städa säger jag till ungarna... ni plockar upp alla leksaker och kläder som ligger på golvet och jag dammar, dammsuger och tvättar golvet...

De bara stirrar!

Jag hotar med att de inte ska få gå ut och leka idag om inte det blir städat...

De bara stirrar!

Ökar på lite och hotar med att de inte ska få åka till morbror i nästa vecka...

De bara stirrar!

Ok, då drar vi in på alla aktiviteter resten av sommaren... försöker jag.

De stirrar fortfarande... men så säger lill Fan... Hallå, du är faktiskt mamma ... det är DITT JOBB att städa här! Vi är bara barn...

Då tänker jag... Är jag för hård?

Är det jag som ska plocka upp efter dem? Deras leksaker och kläder, som de själva har slängt på golvet... Är det MITT JOBB och ingen annans?

Ska inte var och en som är tillräckligt stor hålla ordning på sina egna saker och ta ansvar för att det inte ligger smutsiga kläder på golvet...

Jag ger upp snart!


Kommentarer
Postat av: therese

Ja visst var det fina huvudbonader de hade? Och jättetrevliga i mail, verkligen tillmötesgående! Usch stackars dig med värken. Jag vet hur det är, nog tycker jag att ungarna ska röja sitt eget stök. Det går ingen nöd på dem om de hjälper sin mamma! Kramar

2009-07-09 @ 13:01:10
URL: http://prinsessansliv.blogg.se/
Postat av: only me

usch låter inte kul alls :(



dina barn låter precis som mina haha...

vi e ju bara barn det e ditt jobb som mamma... jo säkert :p

2009-07-09 @ 22:43:58
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974
Postat av: ia

Haha.. säga vad man vill.. men ungar har svar på allt ibland.

2009-07-10 @ 09:28:44
URL: http://iassida.blogspot.com/

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0