Skaffa mig en tenor...

2009-07-31 @ 22:55:17
... är en sommarteater som spelas just nu på Gunnebo-slott!

    

För åttonde året i rad bjuds det på teater i det fria på scenen framför slottet. I år spelar man alltså Ken Ludwigs "Skaffa mig en tenor"... ett galet möte mellan teater, opera och fars.

"Skaffa mig en tenor" har sedan premiären i New York 1989 översatts till 16 språk och spelats i 20 olika länder och dessutom vunnit en Tony. Föreställningen ges mellan den 15 juli och den 16 augusti.

    

Gunnebo-slott är en av Sveriges främsta 1700-tals anläggningar, här finns dagliga visningar av slott och trädgård hela sommaren. Man har till och med en
egen blogg!

En slottstur kostar 70:- för en vuxen och är gratis för barn upp till 15 år, turen tar ca 45 minuter. För trädgårdsturen gäller det samma...

Slottet ligger mellan Stensjön och Rådasjön i Mölndals kommun strax söder om Göteborg.

Dit kanske man ska ta vildingarna på besök en dag då det är fint väder!



Kommentarer
Postat av: Angelica E

Hej! Jag har läst ikapp lite hos dig nu och jag skrattade när jag såg denna bilden! Det är väl Ulf Brunnberg!?, men jag tyckte det såg ut precis som Jerry Springer!!!Stackars Ulf :D



Hoppas att du får en härlig fredag tillsammans med din ljuvliga familj!



Kramar



Angelica

2009-08-07 @ 13:53:59
URL: http://angelicaee.blogspot.com

Lätta ditt hjärta här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0